Mijn kat heeft gebloedt in de wond van de sterelisatie, wat moet ik doen?

De dierenarts is op vakantie, en ik kan zo snel niet naar een andere. Ze is vorige week dinsdag gesteriliseerd. Haar buikje is nu wel mooi schoon, en ik heb het niet zien gebeuren, maar ik vond bloedplekken op de plek waar ze gelegen heeft. Het komt niet van ons.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ziet het er verder mooi uit, heeft ze alleen wat bloederig vocht gelekt?
Dan zou ik het nog even rustig aankijken.
Als het gebied rond de wond warm aanvoelt, rood ziet, en opzwelt, of als ze meer bloed verliest dan je vertrouwt, bel dan even met de vervanger voor advies.
Als je je eigen dierenarts belt, word je doorgeschakeld naar de vervanger, of je krijgt een bandje te horen met het tel. nr.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je. Het ziet er het zelfde uit als eerst. Ze zit er ook niet aan, en het lijkt niet alsof ze pijn heeft.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ontspan dan maar! :)
Rieneke1
9 jaar geleden
Misschien een rare vraag, maar ze komt toch (nog) niet buiten?
Even uitsluiten dat het bloed ergens anders vandaan komt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Had die van mij ook. Geen probleem. Inderdaad in de gaten houden hoe de wond er uit ziet en of ze er niet toch aan gaat zitten.
Het kan zijn dat er een stukje te strak stond en dat door een beweging (springen op de bank) een beetje open gegaan is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ uiteraard ;-)
Rieneke1
9 jaar geleden
Dank maar weer vlindertje! :)