Waar kan je een Maltezer huren voor een paar dagen om te proberen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Huren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij bedoelt vs een hondje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stel je zou de hond die je wilt lenen van de buren zegt dat niets over of je die hond leuk vind. De hond gaat zich namelijk gedragen naar JOUW opvoeding.
Zo kan de hond van de buren dus echt een rotbeest zijn terwijl die van jou dan een engeltje is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wordt vrijwilliger bij het dierenasiel, dan zie je wat er bij het hebben van een hond komt kijken. Verder kun je een test doen of je geschikt bent voor een hond, vul dan wel de antwoorden eerlijk in, als je twijfelt, niet doen. Een hond heeft recht op een goede baas.
http://www.dierenbescherming.nl/huisdierentest
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alsof het om een stuk gereedschap gaat. ..
Ivana
9 jaar geleden
Informatie op een hondenshow is veelal sterk gekleurd. Niemand zal daar de negatieve eigenschappen van zijn hond prijsgeven. Zeker niet als er mede-exposanten naast staan en mee kunnen luisteren. Je kunt wel je ogen de kost geven, maar voor een leek is het een heel onduidelijk gebeuren, omdat je niet weet hoe het functioneert. (Een kattententoonstelling is heel wat overzichtelijker.)
Je moet bovendien te voren uitzoeken op welke dag de gezelschapshonden geshowd worden, want een tweedaagse show is gesplitst. Wat wel leuk is, dat je behalve Malthezers ook andere gezelschapshondjes ziet en misschien vindt vraagsteller die per saldo wel veel leuker.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Die test is op zich leuk, alleen er staan wat gekke dingen in: Vraag:
Als u uw hond uitlaat doet hij natuurlijk zijn behoefte. Hoe gaat u daarmee om?
- Ik neem altijd een poepzakje mee en ruim het op
- Ik laat hem op plaatsen poepen waar het geen kwaad kan (goot, bosjes, slootkant).
- Ik ruim de uitwerpselen niet op Ik heb voor antwoord B gekozen, maar daar staat niet in dat ik geen poepzakje mee neem. Dat maken ze er zelf van. En laten kakken in de goot kan wel kwaad, dat doe je ook gewoon niet. U neemt bij het uitlaten geen poepzakje mee en denkt de hond in de bosjes te kunnen uitlaten. Er gebeurt echter wel eens een ongelukje; wat dan…?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Hetzelfde geld voor de kattentest, over een krolse kat hoe veel last je daarvan kan hebben en of je daar wel tegen kan. Maar er staat niet bij dat je een kat kan laten helpen en dan is het over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, ik heb wel eens voor de lol die kattentest gemaakt. Aan de ene kant geven ze wel aan dat je je kat moet laten castreren, maar ze vinden wel dat je tegen een krolse kat moet kunnen. Ik heb katers, maar mijn ouders hebben poezen waarvan er één kwam als kitten. Die is precies één keer krols geweest. Een trip naar de dierenarts en het is klaar (maar inderdaad niet om aan te horen/zien, zo'n krolse kat!) Bij mij kwam er uit als 'aandachtspunt' dat ik niet zeker zou weten of ik mijn katten wel goed kon verzorgen. Er werd gevraagd of je wel de nagels kon knippen en vacht kon borstelen. Dat kan ik fysiek niet nee. Ik zou daarom nooit een langharige kat nemen. Mochten mijn katten bijvoorbeeld als ze ouder worden hun nagels zelf niet voldoende bij kunnen houden, dan heb ik genoeg hulptroepen om die nagels te knippen. Maar als je vraagt of ik het zelf kan: nee, dat kan ik niet. Ik kan ook de bakken niet zelf schoonmaken, maar als ik een nieuwe huishoudelijke hulp aanneem is één van de vragen of ze bezwaar hebben tegen het schoonmaken van de kattenbakken. Is het antwoord 'ja', dan zoek ik gewoon verder.

Antwoorden (1)

Dat gaat natuurlijk niet werken.
Ga een boswandeling maken en klamp mensen aan met een hondje dat je aanstaat en vraag ze dan het hemd van het lijf.
Iedere hondenbezitter wil je graag vertellen hoe het is om een hond te bezitten. Wat de voor en nadelen zijn. Niet iedereen vind dezelfde eisen even vervelend en je kan een hoop leren van al die mensen.
Vraag of ze eerlijk willen zijn.
Als je dan, zeg maar, met 10 verschillende mensen hebt gesproken kan je thuis de boel eens op een rijtje zetten en zien of voor- en nadelen passen in jouw leven.

Denk er niet te licht over.
Voor hetzelfde geld vind je al dat uitlaten juist leuk, omdat je anders nauwelijks mensen spreekt. Misschien vind je wandelen juist heerlijk, maar niet in je eentje.

Als je alle voors en tegens hebt afgewogen, ga je naar het plaatselijk asiel en kijkt daar eens goed rond. Ze weten in het asiel heel goed wat de karaktertrekjes van de verschillende honden zijn en of ze behoorlijk zijn opgevoed. Of ze veel blaffen of juist dagenlang naar de ingang zitten te kijken in de hoop dat er iemand komt die ze verlost uit hun eenzaamheid.

Maar HUREN....daar schiet je niet veel mee op.
In het asiel kan je ook de afspraak maken dat je eens een straatje rond mag met de hond van je keuze, desnoods een lange wandeling in het bos om het gevoel te krijgen hoe fijn het is als je een kameraadje hebt.

Doe je best en kies met je verstand en je hart. Niet met een van beide, maar met allebei.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bijvoorbeeld:
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=308879
Ivana
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Een goed, informatief antwoord. Je kan inderdaad in het asiel afspraken maken om bijv. dagelijks met een bepaalde hond te gaan wandelen, zo kom je misschien nog eens een goede kameraad tegen (misschien niet direct een Maltezer). +
paulus811
9 jaar geleden
Uitstekend antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat jammer dat je maar 1x kan plussen ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig antwoord en fantastische adviezen uiteraard een DIKKE PLUS!!!
Ivana
9 jaar geleden
Bedankt mensen! Ik hoop dat vraagsteller er iets mee doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hopelijk reageert vs nog of hij iets aan alle adviezen en tips heeft.
Ivana
9 jaar geleden
Het voorbeeld hondje is inmiddels geplaatst. Bij de vraagsteller???