Welke soort kattebakgrit kan ik het beste gebruiken ?

Of mijn kat plast heel veel of ik heb het juiste kattebakgrit nog niet gevonden.Ik gebruikte eerst altijd het goedkoopste merk en nu gebruik ik catsan dat is al wel een hele verbetering maar na 3 dagen is de bak alweer kletsnat en moet ik hem volledig verschonen.Er ligt dan echt een hele plas onderin de bak.Ik gooi de bak altijd halfvol grit.
Wat gebruiken de kattenmensen onder jullie voor hun kat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Als je kat zoveel plast,dan drinkt hij-zij ook veel. Dit kan een begin zijn van suikerziekte.Ik zou even naar de dierenarts gaan,en het bloed laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, mijn kat had ooit nierproblemen en kreeg spontaan zouteloze brokjes... dat vond ie niet zo leuk :-( maar daardoor kon ie wel weer piesen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij drinkt idd.wel veel volgens mij maar ik heb geen referentiekader wat normaal is.Hij is 17 jaar oud en heeft toen hij nog jong was èèn keer problemen gehad met zijn nieren.Hij kon toen niet plassen,maar hij heeft daarna nooit problemen weer gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft een vrij grote drinkbak (formaat hond) en die is elke 2 dagen leeg.Is dat nomaal of is dat veel ?Daarnaast drinkt hij ook van de regenplassen buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een kat niet of moeilijk kan plassen, is de oorzaak meestal niersteentjes in de plasbuis.Maar nogmaals met U probleem, even naar de dierenarts.
Rieneke1
14 jaar geleden
zo te horen drinkt je kat best veel, en dat gecombineerd met de leeftijd denk ik aan nierfalen.
laat even een bloedonderzoek doen, met dieet en medicatie kan je kat dan best nog even mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kon eigenlijk geen beste antwoord kiezen omdat alle antwoorden natuurlijk goed zijn.Ik heb voldoende ideeen en sugesties gekregen om uit te proberen.iedereen een +je en heel erg bedankt voor de moeite.
Dat ik dit antwoord als beste kies komt omdat ik er over ben gaan nadenken waarom mijn kat zoveel plast.
Het zou best kunnen dat hij suikerziekte heeft,daar had ik nooit aan gedacht.Ik ga eerdaags met hem naar de dierenarts.Dus bedankt.

Andere antwoorden (10)

Ik neem altijd hele grove korrels die absorberen beter en voorkomen dit soort taferelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik houtkorrels, en dat bevalt me heel goed. Het zuigt de vochtigheid helemaal op, en valt dan als zaagsel uit elkaar. Ik heb ook ontdekt, dat de kattebakzakken van Hoogvliet een superkwaliteit zijn - hiervoor had ik ze van AH, maar die krabte ze vaak kapot, wat een rommeltje gaf bij de verschoningsbeurt. Nu til ik die zak met inhoud er zó uit. Ik doe 2 1/2 'verschoning' met zo'n zak houtkorrels, en ik verschoon zo'n iedere 5 à 6 dagen - wel natuurlijk elke dag 'poepscheppen'. Ben benieuwd naar de andere kattentoiletten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier nog een fan van de houtkorrels!
Canadees klonterend kattenbakgrit

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/tigerino/tigerino_klontvormende_kattenbakvulling/153558
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik "no problem", een klonterend grit.
ik strooi een laag van een centimeter of 5, en schep hem dagelijks uit.
de plasjes zijn dan samengeklonterd tot bolletjes die je makkelijk verwijdert.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is dat te koop ? Heb het nog nooit gezien.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik haal het bij ranzijn.
soortgelijk spul is biocat classic, dat is algemener te koop.
Ik heb die van Albert Heijn omdat onze kat nogal een zeurpiet is. De bak blijft droog omdat het grit gaat klonteren en je het er zo uit schept. Nu zijn we allemaal tevreden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gebruiken Tigerino Silicaatkorrels. Deze kunnen heel erg veel opnemen.
Wij scheppen eens in de 1 a 3 dagen de poepjes er uit en dan even de hele bak omscheppen.
Met 1 zak, die we er in 1 keer erin gooien, doen we minimaal 2 weken, als we minder scheppen, en maximaal 4 weken, als we elke dag bijhouden.

Voordelen: Geen stofpootjes door het huis. Stuift niet. Zuiniger. Stinkt veel minder als ander grit.

Nadeel: Korrels zijn hard en scherp als je er op trapt met blote voeten (ze verpulveren wel makkelijk).

Voordeel bij onderstaande link, ze geven altijd iets kado bij je bestelling als je meerdere zakken (4>) besteld. Speeltjes of proefpotjes voer, snoepjes voor je kat etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!!
Ben het eens met beerg. Wij gebruiken ook tigerino, en het is wonderspul!! nooit meer stofzooi joepieieieie!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Professional Classic kattenbak vulling is een klontvormig grit, door de unieke combinatie van Bentoniet en Silicaat absorbeert het tot 350% !

Voordelen van Professional Classic:
door de toevoeging van silicaat en combinatie met bentoniet een zeer hoge vochtbinding.
zeer stofarm.
optimale geurafbreking en maskering.
plakt niet aan de poten.
zeer zuinig in gebruik door de extreme klontvorming (15kg Professional Classic komt overeen met 50kg conventioneel kattenbakvulling!).
babypoeder voor een aangename geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Linda Silica, ook een siliconengrit. Deze koop ik alleen gewoon bij de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mijn antwoord verwijs ik je naar mijn antwoord die ik heb gegeven op dezelfde (huidige) vraag.

Experimenteren.