Ik heb een poes en woon op 1 hoog.... En ik wil dr graag over het balkon laten lopen, Zou ze hier vanaf kunnen springen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze daar vanaf valt/ springt, kan ze ook slecht terecht komen. En dat kan je duizende euro's kosten.. Dat overkwam mij... Dus zorg dat ze niet van het balkon kan springen
Rieneke1
9 jaar geleden
Precies mobie.

Antwoorden (5)

Ja, dat kan. Gaas of een stuk zeil zou een oplossing kunnen zijn, vooral als het nog een jonge kat is. Maar katten zijn uitstekende klimmers, dus op een gegeven moment als ze ouder worden zullen ze hier ook overheen kunnen klimmen/springen.

Toen ik nog in mijn vorige woning woonde, is mijn kat wel eens van het balkon afgesproken ondanks dat we speciaal gaas hadden gekocht. Hij is toen goed terecht gekomen. Maar het is zeker niet zo dat katten altijd op hun pootjes terechtkomen. Ze kunnen ook echt wel verkeerd vallen waardoor ze iets kunnen breken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dankje!
Ivana
9 jaar geleden
Een kat heeft een zekere hoogte nodig om op de pootjes terecht te komen. Eén-hoog is slechter dan twee hoog. Ik heb ooit een filmpje gezien waarbij je zag dat de kat de draai niet kon mekken in de korte afstand van een-hoog naar de grond om goed terecht te komen. Dat zou van twee hoog wel lukken.
Wat je het beste kunt doen, is je hele balkon met kippengaas van boven tot onder "dicht" maken. Zodat je van afstand zou zeggen: 't lijkt wel een volière!

In mijn eerste huis, flink balkon, 1e etage, met gaten in de railing, waar ze door konden... is een kat beneden terecht gekomen.

Het risico dat je loopt bij poezen/katten is dat ze, volkomen natuurlijk, verlekkerd naar de vogeltjes kijken... en misschien wel er achter aan willen...

Wanneer je inderdaad je balkon met gaas afwerkt van vloer tot plafond, zal poeslief lekker op een stoel kunnen liggen en genieten in de zon en van de luchtjes.

Antwoord

Of poezen vallen of springen is mij niet bekend, maar wel dat ze gevaar lopen. Hoewel ze een geweldig evenwicht hebben en op een heel nauw randje kunnen lopen, is er dus toch gevaar om te vallen, want ze draaien ook nog om op datzelfde randje!

Online zijn filmpjes te zien dat katten echt vallen, dus.

Om dat risico uit te sluiten is het raadzaam het hele balkon van boven tot onder af te rasteren met bijvoorbeeld kippengaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad ook een optie, gaas van vloer tot plafond. Zelf zou ik er niet voor kiezen, krijg er een beetje een gevangenisgevoel door. Maar het is inderdaad wel effectief.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Crane : dat had ik ook hoor in het begin, maar ja kiezen of kabelen, je hebt een gerust gevoel en dat is veel waard! [ De buurt overigens wist zeker dat ik er vele vogels zou gaan houden... dachten inderdaad dat het een volière werd :) ] Bovendien had ik nog een kattenluikje in de deur, dus ze konden naar buiten/binnen wanneer maar ze wilden.
Rieneke1
9 jaar geleden
plus van mij.
Heb ook mijn hele balkon overgaasd, en de katjes kunnen veilig naar buiten.
Juist van eenhoog kunnen ze gemeen terecht komen, omdat ze de tijd niet krijgen om zich in goede positie te draaien.
Opgesloten gevoel valt reusachtig mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook een + van mij :)
In plaats van kippengaas kun je beter een speciaal kattennet op maat laten bestellen. Heb ik gedaan voor mijn springgrage katten en het hangt er nu al jaren zonder onderhoud
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een stuk kippengaas/net heeft niet altijd nut. hier hebben we een kitten gehad die met gemak 2 meter eraan omhoog klom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je niet dat je poes van het balkon komt of ben je alleen bang voor het springen?
Mijn nichtje woont ook één of twee hoog en zij heeft een plank vanaf het balkon naar beneden waar de kat bij omhoog en omlaag kan lopen. Misschien een ideetje?