hoe kun je het best warm water vissen vervoeren als je te voet bent en op een 30 tal minuten van de winkel woont?

kan iemand mij helpen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je best in die zaak zelf vragen. Even een foontje, en je weet het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in een plastic zakje daar blijft het warm in of met de fiets
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor vissen ga je kopen trouwens ben daar wel benieuwt naar?

Antwoorden (3)

Vraag in de aquarium-speciaalzaak de vissen in een zo groot mogelijke plastic-zak te doen ( hoe meer water, hoe minder snel de temperatuur zal dalen), omwikkel die in verscheidene handdoeken, of krantenpapier en vervoer in een grote tas.
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke heb namelijk een tas dievde warmtebehoud ben de naam vergeteb deze is dan goed om te gebruiken
Z512099
9 jaar geleden
Moet lukken.
Ivana
9 jaar geleden
Bij deze temperatuur zal je geen extra maatregelen nodig hebben, alleen de grote zak met water.
Z512099
9 jaar geleden
@Ivana, op dit moment is het slechts 15 °C buiten, het gaat hier over warmwatervissen, je kan niet voorzichtig genoeg zijn...
anneliez
9 jaar geleden
visverkoper heeft waarschijnlijk wel tempexdoosjes om de vissen te vervoeren
jc54
9 jaar geleden
Plastic zak achter je jasje, tegen je lijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Taxi of in de winkel een lift regelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
volgens de winkel kan je ze in de zak met krantenpapier er overheen makkelijk een half uur vervoeren.
Je moet altijd vissen vervoeren in het water waar ze nu inzitten!!!
In een plastiek zak en dan een donkere erom heen vanwege stress hoe sneller je thuis ben hoe beter fiets?
Daarna zak in aquarium vijver er steeds een beetje water van je eigen bak erbij doen.
Dan wennen ze aan jou water en voorkom je veel problemen.
Wat voor vissen?
Vijver of aquarium maakt niet veel uit zo moet je het doen dan weinig problemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet de zak met vissen in de bak doen met meteen een gaatje erin anders worden ze te warm.
Zo een 5 minuten met rust laten dan via het gaatje iets groter maken en dan wat water erin laten uit je eigen bak.
Je kan de zak het beste vast zetten onder de kap daarna herhalen tot de zak vol is ongeveer 4 keer.
Probeer zo weinig mogelijk water uit de zak in de bak te legen dus even een schepnetje visjes erin en klaar.
voer ze een tijdje niets want moet even wennen.
Met de huidige temperaturen zie ik niet zo'n groot probleem. Als het kouder wordt kan je ze gewoon in een isomo-doos stoppen.

Als je thuis komt moet je wel zien dat je de zak waar de vissen inzitten onder water opent (laat eerst drijven en maak er dan een gatje in zodat de vissen er zelf uit kunnen zwemmen wanneer ze aan de nieuwe watersamenstelling gewend zijn). Er mag dus geen lucht in contact komen met het water uit de zak zolang de vissen er nog inzitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eerst dicht 10 minuten laten drijven. Dan open maken, een kopje water uit vijver of aquarium erbij doen, weer 10 minuten wachten. dat herhalen. Hoezo mag er geen lucht bij komen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vissen ademen CO2 uit en... ammoniak. Samen met water vormt dat ammoniumbicarbonaat en dus, gelukkig, onschadelijk. Echter van zodra er lucht bijkomt ontsnapt de CO2, stijgt de pH en veranderd ammonium in giftig ammoniak. Vandaar: zak in het water, 15 min laten drijven. Daarna onder water een gat er in en wachten tot de vissen er zelf uit zwemmen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vind dit onzin gewoon de zak met vissen in bak daar een gaatje in knippen.
Dan om de 5 minuten water uit eigen bak bijvullen.
Als je 10 minuten wacht in dichte zak worden de vissen niet blij .
Doe het bijvullen tot de zak vol is met gemengd water daarna loslaten in nieuwe bak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit al extra lucht in zak vanuit de winkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@mhofman: de vissen moeten eerst kunnen wennen aan de temperatuur en dan aan de andere watersamenstelling. Die 10 minuten op dat half uur onderweg gaan het dan niet meer maken. @pokemon: deze lucht wordt niet ververst en vormt dus een evenwicht met het water in de zak. Er kan niet onbeperkt CO2 in oplossen. Van zodra de zak open gaat en er zou verse lucht aan het water kunnen verandert het evenwicht wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk het wel want hoe zetten we vaak de zak erin met de klep dicht dan zwemt de zak niet door de bak en dan de lampen erop die in de klep zitten dus nog meer verschil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klep dicht wanneer je de zak laat drijven? Nee, gewoon klep openlaten. Kwartiertje laten drijven en dan een gat er in maken onder water. Simpeler kan niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja simpel,
Maar meteen een gaatje erin is toch beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan stroomt het water met een sterk verschillende temperatuur meteen de zak in. Dus, hoezo beter?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaatje erin dan even laten dan groter gat zodat je er wat water in kan laten dan weer rechtop zetten voorzover mogelijk en dit herhalen tot hij vol is denk een half uur steeds een beetje erin en dan zwemmen maar!!
Zo dit duidelijk genoeg ik mag het hopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan krijg je stroming ipv diffusie en wisselen de waterwaarden te sterk. Zelfs bij klein gaatje. Begrijp ook niet waarom je de zak terug rechtop zou zetten. Gaatje moet onder water blijven. Moet je ook niets zelf herhalen. Gewoon wachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier heb ik dit altijd zo gedaan met vijvervissen en aquarium vissen nooit probleem dus ja.
Vind het wel goed zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, niet alle vissen zijn even gevoelig voor die vergiftiging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom ben ik wel benieuwt wat de vragensteller aanschaft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maakt dat nou uit? Waarom zou je meer risico willen proberen lopen de ene vissoort dan met de andere vissoort?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De ene vis kan beter tegen stress dan de andere.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat niet wil zeggen dat zij die er beter tegen kunnen opzettelijk eraan moeten worden blootgesteld.