Welke middelen worden voorgeschreven door dierenartsen voor katten met bomenallergie?

Ik heb een kat die allergisch is voor bomen zoals de hazelaar en els. In december en januari had ze vreselijk last. En in die periode bloeide dus alleen de hazelaar en de els. Die gaf bij mensen ook de nodige problemen. Nu heeft ze geen problemen Ook het voorjaar heeft ze last. En rond de herfst en winter is het over. Behalve dit jaar vwg de warme winter in januari en december. Ze niest niet zoals mensen,maar heeft vreselijke allergie. Haar ogen zien er niet uit. Ze heeft vreselijk jeuk. Haar onderkin en ogen krabt ze helemaal stuk. Weet iemand wat een dokter wil voorschrijven? Ik ga binnenkort naar de dierenarts maar ik wil graag de mogelijkheden weten. Zodat ik een vooronderzoek kan doen.

Meestal krijgt ze cortison injecties maar dat is een paardenmiddel wat even helpt of Atopica wat haar t-cellen plat legt. En dat wil ik niet meer.

Welke middelen worden voorgeschreven door dierenartsen voor katten met bomenallergie?

Homeopatisch middel mag ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

mogelijk kan je je kat wat ondersteunen met puur pollen?

http://www.nmlhealth.com/c,5633,,/Hooikoorts-pollenallergie.aspx

of ga eens naar een dierenarts die tevens homeopaat is.
succes met je katje!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt,met mijn kat gaat het momenteel een stuk beter dan normaal in dit seizoen.

Andere antwoorden (2)

Zo te lezen heb je al het e.e.a. geprobeerd. Allergie is bij katten erg moeilijk te behandelen. Het beste is als je je door je dierenarts laat doorverwijzen naar een specialist. Als je kat echter dusdanig ernstige klachten heeft, dan zal je er niet aan ontkomen om haar zware medicijnen te geven, met alle mogelijke bijwerkingen. Leven met zulke ernstige klachten is echter in de meeste gevallen dusdanig stressvol en pijnlijk voor het dier dan niet behandelen eigenlijk geen keuze is.

De behandelmethodes op een rijtje (zie de bron voor meer informatie):

Behandelmethoden

Er zijn verschillende behandelmethoden voor de kat.
Wij streven naar een zo vriendelijk mogelijke behandeling zonder bijwerkingen.

Vis oliën; Hiervoor gebruiken wij Omega 3 vetzuren in een hoge concentratie in vloeibare vorm speciaal voor katten met atopie huidklachten.
Antihistaminica; We gebruiken een combinatie van 2 antihistaminica: chlorpheniramine en hydroxyzine.
Speciale shampoo tegen atopie op basis van natuurlijke producten. In deze shampoo zit Phytosphingosine verwerkt, een natuurlijk huidproduct, zie shampoo bij allergie.
Een combinatie van de bovengenoemde behandelingen wordt ook regelmatig toegepast.

Er zijn meerdere therapeutica:

Cyclosporinen. Cyclosporinen onderdrukken de allergische immuunreactie en hebben niet of nauwelijks bijwerkingen. Het resultaat is goed. Het nadeel is de relatief hoge kosten. De kosten worden door de verzekeringen Proteq en Petplan vergoed. Wij kunnen u over de behandeling verder inlichten.
Corticosteroïden kunnen ook worden gebruikt maar geven op lange termijn bijwerkingen.

Afhankelijk van de ernst van de atopie bij de kat zal er gekozen worden voor een therapie of een combinatie therapie. Dit gebeurd uiteraard in overleg met de eigenaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn homeopatische middelen voor, vraag ernaar bij een homeopaat want ik kan de namen niet herinneren op het moment, daarnaast gebruik ik voor mijn hond knoflook dragees die het bloed zuiveren dit lijkt vreemd maar hij heeft een graspollen allergie en dit helpt uitstekend bij hem het geneest het euvel niet maar maakt het verdraagzaam, cortison en/of prednison zijn tijdelijke hulp middelen en kunnen niet langdurig gegeven worden lijkt mij.