hoe kan mijn konijn zomaar bang zijn?

Gisteren liep hij nog lekker rond en vandaag durft hij niet meer uit het hok en is die bang voor mij. Ik heb hem al 4 jaar en hij is niet alleen maar met een vriendinnetje. Wat moet ik nou doen?

Toegevoegd na 1 uur:
trouwens; het konijn eet nog gewoon goed dus het is niet ziek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Een dier is nooit "zomaar" bang. Je konijn zal ergens van geschrokken zijn, er kan een geluid geweest zijn, of misschien wel een hond die je konijnen bedreigde vlakbij het hok. Kortom, er is een reden.

Ik ben geen konijnen expert, maar het lijkt mij dat je konijn ook ziek kan zijn en daarom niet uit het hok komt... Verstandig is een bezoekje aan de dierenarts om lichamelijke oorzaken uit te sluiten.
Wat je ook kunt doen, is op een konijnenforum vragen stellen, daar zitten mensen met ervaring.

Antwoord
Bij een dier altijd eerst ziekte uitsluiten dus snel naar de dierenarts.
Als dat uitgesloten is, kun je bij een konijnenforum informatie vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is er geen hond of ander dier bij geweest.