Kunnen katten ook vitaminen opnemen uit fruit?

1 van mijn katten krijgt af en toe een klein stukje banaan, kan hij hieruit ook vitaminen opnemen of werkt dit alleen zo bij mensen?

Het is absoluut niet bedoeld als vervanging voor kattenvoer, maar puur als een kleine beloning af en toe.
Hij krijgt nog minder dan een kwart van een hap die een mens eet en daarbij heb ik maar heel zelden bananen in huis dus het zal niet heel ongezond zijn.

Ik was hier gewoon eens benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Nee, katten kunnen helemaal niets met fruit ; het hoort niet binnen hun natuurlijke dieet, ze hebben het niet nodig en ze hebben er geen voordelen van, Hooguit nadelen zoals diarree, problemen met de tanden en dergelijke.

Als je een kat wilt belonen, geef dan liever een kattenbrokje of -snoepje. Daar zitten in elk geval geen dingen in die kwaad kunnen (vaak juist goed).

Toegevoegd na 3 minuten:
Een heel klein stukje af en toe kan trouwens niet meteen kwaad natuurlijk, maar als het niet nodig is, waarom zou je dan ?

(Dat ze het LEKKER vinden zegt overigens niets; veel katten vinden bijvoorbeeld zeep ook heel lekker, of zalf of vaseline ; toch zou ik ze dat niet geven. Ik heb mijn kat van de week een staalwolsponsje (!!) af moeten pakken waar hij vol overgave op lag te kauwen........)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klinkt eigenlijk best logisch....hij krijgt verder gewoon kattensnoepjes enzo hoor, maar heel af en toe als hij op schoot springt als ik een banaan eet, krijgt hij een klein stukje. Vroeg het me gewoon opeens af.
Rieneke1
12 jaar geleden
een dondersteentje in huis gehaald marleen? :)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee maar liefst :lol:
Ongelofelijk wat die beesten allemaal uithalen wat wij - toch ervaren kattenbezitters maar GEEN ervaring met kittens - tevoren niet hadden kunnen bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk het beste voer is, is inderdaad weer een heel andere discussie, die we hier denk ik niet hoeven te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, daar beginnen we niet aan :p