Heeft mijn parkiet schurftmijt, hoe weg te halen bij speeltjes?

Mijn parkiet heeft waarschijnlijk schurft mijt, een paar gele 'puistjes', een rare snavel die er uitgedroogd uitziet en hij zit de hele tijd te jeuken waardoor hij ook een paar kale plekken heeft onder z'n vleugels.
Wat mijn vraag nou inhoud is dat ik heb gelezen dat je al het hout uit de kooi moet halen, omdat de mijt zich daar in kan nestelen. Nou heb ik de speeltjes uit de kooi gehaald, maar weet niet wat ik er verder mee moet, kan ik het misschien in de vriezer leggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mijten gaan dood bij een temperatuur van 60 gr of hoger, dus ik zou de speeltjes goed inpakken in een sloop, en mee laten draaien met een 60 gr was.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan hout in de was?
Rieneke1
10 jaar geleden
Welja, waarom niet, goed laten drogen en klaar.
Op de vogelopvang worden de houten zitstokjes ook regelmatig gereinigd met heet water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jawel, houten stokjes deden wij ook met heet water. maar geen heel wasprogramma...
Rieneke1
10 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis, toch? :)
Overleeft het niet, dan kan je altijd nog nieuw kopen.
Maar ik denk dat het prima kan.