Oké, dat hierboven is grote onzin ;). Volgens mij kan een vis niet zwanger zijn, maar legt het eitjes. Gewoon even kijken of er eitjes liggen, en dan komt het goed. Veel plezier met je (broedende) vis.

Toegevoegd na 8 minuten:
Gezien ik allemaal negatieve punten krijg, hier de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de vis iets langzamer en onhandiger gaat zwemmen, en natuurlijk aan een dikkere buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er maar even vanuit dat je tropische vissen in een aquarium bedoelt. De meeste soorten leggen absoluut geen eitjes maar baren levende visjes (nou ja , meer speldenknopjes die zwemmen) Op dit moment zwemmen er van die ukkies rond in mijn eigen aquarium. Hoe kun je het zien, nou gewoon aan een dikke buik, die snel groeit. Kijk even naar een soortgenoot en dan zie je al snel dat ze anders wordt. Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de buik van de vis aanzienlijk dikker wordt. Maar let op, een dikke buik kan ook wijzen op een ziekte. Hou je vissen goed in de gaten.
Of je vissen eitjes afzetten of levendbarend zijn hangt af van de soort. Bijvoorbeeld guppies zijn levendbarend. In één worp kunnen wel tot 70 visjes geboren worden, maar een gemiddelde worp ligt rond de 25 visjes.