hond met suikerziekte plast veel, hoe kan ik haar 'zindelijk' maken?

Het begon met veel plassen en drinken, na een week of twee werd er ook veel in huis geplast (heel grote plassen die erg plakkerig zijn).
Toen we de hond betrapte op het plassen hebben we wat urine in een potje
gedaan met een spuit en zijn we ermee naar de dierenarts geweest, die direnarts heeft meteen een test gedaan op suikerziekte wat het dus was!
Benji is op dit moment erg plezierig na een operatie aan de eierstokken, maar plast nog steeds erg veel in huis.

Elke nacht moeten we er voor Benji uit zodat ze niet het hele halletje eronder plast!

Op dit moment staat er een soort kattenbak waarop ze haar behoefte kan doen maar ze wil er niet opzitten.
nu is mijn vraag: hoe kunnen we haar leren haar behoefte op de kattenbak te doen?

Iemand goede tips?!)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Een kat begraaft haar uitwerpselen graag, een hond niet en heeft ook geen behoefte aan grit. Misschien dat ze wel op iets als puppytrainer matjes wil plassen, deze zijn verkrijgbaar bij de meeste dierenwinkels. Het wordt uit je verhaal niet duidelijk of er iets gedaan wordt aan die diabetes en dat is wel heel belangrijk, daar moet je echt mee aan de gang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er word inderdaad wat gedaan aan de diabetes, ze krijgt twee maal daags insuline ingespoten en we moeten haar regelmatig prikken om te kijken hoe hoog het suiker is!
Je kunt proberen de hond te leren over een geur heen te plassen.
Kijk eens om je heen en vraag een andere hondenbezitter om wat urine van zijn/haar hond. Het klinkt vreemd, maar een hond wil graag "als laatste" zijn geur over die van een andere hond deponeren. Dit omdat de meest verse geur ook die van de rang hoogste in het gebied vertegenwoordigt en benadrukt.
Kennelhonden (bijv. honden die voor waak en verdediging worden gebruikt) wordt op deze manier aangeleerd om tegen een paal in het midden van het buitenhok te plassen. Het is nl. niet wenselijk dat een omheining materiaal moeheid oploopt door de chemische verbindingen die in urine voorkomen. (Er zijn eigenaren die zo'n paal zelf volwateren.)
Of probeer wat materiaal van buiten in de kattenbak te doen. Honden associëren kattenbakvulling meestal niet als de juiste ondergrond. Gras, of zand uit het plantsoen vertegenwoordigen meer een uitlaatplek dan een bak met grind.
Zorg dat de bak goed toegankelijk is (niet te hoge randen e.d.) en liefst zo groot mogelijk en veel ruimte er omheen.
Wanneer dit allemaal niet lukt: is er misschien een plekje in de tuin te realiseren?
Of heeft de dierenarts nog suggesties op het gebied van voer, drinkwatertijden, of een ander soort uitlaatpatroon?
Misschien zijn er hondenmensen te vinden op dit forum:
https://www.hondenpage.com/hondenforum/index.php
Mensen met soortgelijke honden kunnen vaak tips geven uit zelf ondervonden trainingsfoefjes.
Heel veel succes!