waarom valt haan mijn zoon aan?

mijn jonge krielhaan valt mijn zoon steeds aan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Reddie
9 jaar geleden
Mannetjes strijden. Altijd. Zelfs als ze van een andere soort zijn.
Ik heb het ook meegemaakt.
Wegwezen. Ze kunnen gevaarlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
och dat kan ik mn dochtertje niet aandoen, bij haar zit ie altijd op schoot!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet wegdoen, maar wegwezen, als zijnde advies voor je zoon in een confrontatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit je zoon de haan vaak te pesten en te treiteren of maakt hij voortdurend onverwachte bewegingen of geluiden waar de haan zich bedreigd door voelt? Je dochter zal zich in elk geval anders gedragen als hij bij haar zelfs op schoot zit.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Mijn neefje heeft een haan waarmee hij overal naar toe gaat. Het beest laat zich oppakken knuffelen. Dus niet iedere haan doet dat. Het pesten wat Astrid zegt zou een mogelijkheid kunnen zijn. Natuurlijk zie je als ouder niet alles wat je kind doet. Al lijkt het voor het kind soms van wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
''haantjesgedrag''...jouw haantje is een beetje dominant en mogelijk is hij geslachtsrijp geworden waardoor dit kan worden verklaard. 4 kippen erbij en dit probleem is opgelost...alhoewel.....dan zit je weer met kuikens opgescheept haha....Een kippen familie bestaat uit 1 haan en 4 kippen. Dit heb ik ooit eens opgezocht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha dat is dan toevallig, we hebben precies 4 kippen! alleen is hij een beetje verkouden, en mag hij er voorlopig even niet bij. We hebben hem apart gehouden en soms mag ie even loslopen in de tuin.

Het beste antwoord

Je moet er voor zorgen dat de haan zich niet bedreigd voelt. Je kunt de haan het beste langzaam laten wennen. Bijvoorbeeld wormpjes laten geven door je zoon, desnoods door het gaas. (ik neem aan dat de haan niet rond los loopt)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk dat het komt doordat de haan zich bedreigd voelt doordat je zoon bijvoorbeeld naar de haan toe loopt. Dan kun je beter wachten tot de haan naar je zoon toe loopt, en anders probeer je het met iets wat de haan lekker vindt.