Onze chow chow heeft hele erge jeuk wat doe ik hier aan?

Wij hebben een chow chow van 1,5 jaar oud. Ze heeft al bijna vanaf het begin erge last van jeuk(aanvallen). We hebben al vanaf alles geprobeerd met eliminatie diëten en mijt en vlooi onderzoeken maar weten niet waar de jeuk vandaan komt. Ze bijt en lijk dan heel erg die plekken waar ze jeuk heeft. Deze plekken zitten op haar rug ten hoogte van haar staart en de zijkanten daarvan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heeft de dierenarts tot nu toe gedaan en onderzocht?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijt, Vlooien, Eliminatie Dieet hebben we gedaan, hypoallergene brokken, antibiotica, we hebben zalf gehad voor de genezing van de hotspots en we zijn nu ook naar een andere kliniek geweest daar heeft ze nu een tijdje op pretnison gezeten maar dat is nu op en nu is de jeuk weer terug. Het liefste zouden we het niet met zo'n paardenmiddel onderdrukken maar ook weten wat de oorzaak van de jeuk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je ook voer zonder granen hebt geprobeerd? Is het bloed al gecontroleerd op allergieen en een eventuele schildklierafwijking?
Rieneke1
9 jaar geleden
Laat je doorverwijzen naar een specialist als de dierenarts het niet weet.

Antwoorden (1)

Het is raadzaam hem naar de dierenarts te brengen, daar komen ze er vast wel uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We zijn al een aantal keer naar de dierenarts geweest maar ook hier komen ze er niet uit. Ik zit er zelf aan te denken dar het misschien iets met haar schildklier is.
Ivana
10 jaar geleden
Anaalklieren nagezien? Wormen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is wel het beste advies dat je kunt krijgen, daarom ook een plus, maar dit heb je dus al gedaan, bel dan de fokker even, misschien kan deze je verder helpen. Het kan ook bijvoorbeeld aan het voer liggen dat je haar geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou best wel eens kunnen. Bij de dierenarts kunnen ze dit testen, of die te traag werkt of te snel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt allemaal!