pup na thuiskomst extra laten nakijken door eigen dierenarts?

wij krijgen 1 februari ons border collie pupje sem thuis. dan heeft die al zijn 1ste enting gehad bij de fokker en is die nagekeken door de dierenarts, is het verstandig om hem door je eigen dierenarts nog eens extra te laten nakijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel verstandig voor ziektes in huis!!!!!!
Veel plezier met Sem!!!!!!!!!!

Het beste antwoord

Dat is altijd aan te raden.
Je eigen dierenarts heeft meteen een indruk van je hond, een extra contrôle kan geen kwaad en het is ook voor je pup een goeie ervaring.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb dat trouwens ook altijd gedaan. Mede ook, omdat ik door de jarenlange ervaring een goeie band heb met de dierenarts en zijn kennis hoog acht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovendien leert de pup de dierenarts kennen in een niet bedreigende situatie.
Later krijgt hij prikken en andere narigheid van die arts...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal! Het is ook aan te raden om gewoon vaker met je pup naar de dierenarts te gaan. Alleen voor een hele korte check-up, verder niets, voor de ervaring van de hond. Er zijn dierenarten, die dit gewoon gratis even tussendoor doen. En ook zelf thuis in de bek kijken, de ogen en oren bekijken etc. Dan went de hond aan die handelingen en is het later bij de dierenarts geen probleem.

Andere antwoorden (3)

Dat wordt door onze fokster zelfs sterk aangeraden. Als je eigen dierenarts de hond gezond acht is het prima, maar als er wat aan de hand is, kun je fokker erop aanspreken. Er is dan nauwelijks sprake van een band tussen jouw en de hond. Zeker doen ook voor de hond..

Veel plezier met de slimste hond ter wereld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben een border collie en die is zo dom als het achtereind van een varken haha.
Je pup heeft nog 2 entingen nodig als hij bij jullie komt wonen. De dierenarts zal hem dan checken, je slaat dan 2 vliegen in één klap. Het is dus niet nodig om een extra consult te doen, tijdens de 2e en 3e enting kijkt iedere dierenarts een pup na. Ik wens jullie veel plezier met Sem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hoeft niet. Maar het is zeker aan te raden. De pup kan allerlei problemen hebben die bij een onbetrouwbare fokker niet verteld zijn, of de fokker wist dit echt niet. Het kan echter ook dat de pup over enkele maanden problemen ontwikkeld, de dierenarts kan dat niet zien maar bij de fokker hadden ze al van tevoren moeten melden of dit in de stamboom voorkomt.

Hopelijk is je pup gezond! Geniet ervan!