ik heb 2 cavias maar nu is het dus zo dat de ene over de andere heen heeft geplast en nu ongelovenlijk stinkt. Moet ik mijn cavia nu wassen?

Toegevoegd na 49 seconden:
de cavia's zijn trouwens pas 4 maandjes oud.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een cavia kun je goed wassen onder de kraan met lauw stromend water en shampoo voor dieren. Ze vinden het niet leuk, maar dat vinden maar weinig dieren. Leg de cavia daarna in een lekkere warme handdoek om op te drogen en uiteraard niet op de tocht.

Ja dat MAG je doen als de geur je hindert ;) Maar... mannetjes( beertjes) die willen paren laten hun geurmarkeringen met een specifiek doel en mbt de voortplanting omdat een (of meerdere) vrouwtje zo doorheeft en /ruikt bij welk mannetje ze moet zijn als ze bronstig is. Het ligt ook dus aan jou of jij wil of er nog meer cavia's moeten komen? ;) Hier zie je hoe wassen meestal ook goed verloopt :) https://youtu.be/427JTKHuF_Y Toegevoegd na 3 minuten: Vergeten: lees dat ze nog heel jong is en meestal na 4 en liever 5-6 maanden is evt paring een optie ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100