Is het nodig, om je hond een nacht te laten proefdraaien, als zij voor het eerst langere tijd in een hondenpension verblijft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt ook zogenaamde hondenoppasadressen waar je je hond naar toe kunt brengen als je bijvoorbeeld met vakantie gaat, Persoonlijk lijkt me dat voor de hond een stuk prettiger dan een dierenasiel/pension, waar hij/zij toch grotendeels alleen in een hok zit. Maar ook als je je hond naar zo'n oppasgezin brengt, zou ik 'm eerst een dag en nacht 'op proef' laten blijven om te kijken hoe het gaat. Uiteindelijk ga je toch ook een stuk rustiger op reis als je weet dat de hond het naar zijn zin heeft. http://www.hondenoppas.nl/ http://www.hondenoppasgezocht.nl/

Antwoorden (2)

Ik heb dat zelf wel gedaan met mijn twee Cairn Terriers en na die dag besloten ze nooit en te nimmer in een hondenpension te laten verblijven. Een van de honden was zo nerveus ervan geworden dat ze enkele dagen compleet van slag was.

Of het nodig is weet je pas als je het probeert, mijn advies is om het wel te doen en de hond ook zeker niet in een pension te doen als je deze met vreemd gedrag er vandaan komt.
9 jaar geleden
Dat hangt absoluut van het karakter van de hond af.

Een uiterst stabiele hond die graag met andere honden speelt en er geen punt van maakt als hij jou minuten lang kwijt is, zal er misschien geen moeite mee hebben.

Er zijn honden die zo aan hun baas hangen, dat ze weigeren te eten en wegkwijnen.
Er zijn honden die in een pension van zenuwen zo lang en hard blaffen om de eigen roedel weer bij elkaar te roepen, dat ze stemloos naar huis komen en dagenlang schor blijven.
Er zijn honden die nadien niet alleen meer thuis kunnen blijven, bang dat ze de baas weer moeten missen.

Ik zou mijn hond nooit in een pension stoppen, zeker niet voor langere tijd. Ze zou als Hatchi roerloos blijven wachten tot ik terugkwam en omkomen van de honger.

Maar er zijn legio mensen die hun hond zonder voorbereiding bij het asiel inleveren en na een lange vakantie moeite hebben hun hond los te weken uit een nieuwe roedel.

Doe wat je hart je ingeeft, je weet zelf beter dan wie ook wat je hond aankan.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onze hond was na 3 weken "vakantie" zo 'beledigd' dat hij 2 weken lang met z'n rug naar ons toe lag. Het volgende jaar gingen wij weer naar het pension waar de eigenaar naar buiten kwam om ons te verwelkomen, wij kregen de kans niet... onze hond bleef maar in zijn armen springen... dat zat dus goed!
Eigenlijk wil dat dus zeggen dat je het tegendeel zou denken ...
"het komt nooit meer goed..." maar het zat blijkbaar heel anders ;))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus +
Ivana
9 jaar geleden
Jodokus :)