wat is een raszuiver konijn?

Ik heb laatst een konijn gehaald uit de dierenwinkel. Het is een Vlaamse Reus. op wikipedia staat dat het een raszuiver konijn is maar wat betekent dat?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse_reus_(konijn)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Dat betekent simpelweg dat het geen kruising is van twee verschillende rassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Raszuiver geeft een bepaalde erfelijke eigenschap door aan het nageslacht, alle konijnen met die erfelijke eigenschap zijn raszuiver. Dit kan de kleur zijn of de vorm en stand van de oren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Raszuiver betekent dat een (vrij grote) COMBINATIE van erfelijke eigenschappen wordt doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, bepaalde erfelijke eigenschappen was beter geweest. Bedankt voor je reactie.
Voor een raszuiver konijn heb je het schriftelijk bewijs nodig van ouderdieren en voorouders. Pas dan kan je spreken van een raskonijn. De konijnen die je bij de dierenhandel koopt zijn of niet raszuiver of hebben een rasafwijking waardoor ze worden doorgeschoven naar de handel.
Een raszuiver konijn koop je bij de fokker en je krijgt er papieren bij.
Ivana