Mijn kater van 5 jaar probeert bij ons andere katertje van 4 maanden hem te berijden,Is ie dan homo?

Wordt morgen door de dierenarts gecastreerd,katertje van 4 maanden heeft geen leven zo lol

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik vermoed dat hij geen homo is, en de voorkeur zou geven aan een krolse poes. bij gebrek aan een poes echter, ziet de kater het kleintje als een goed alternatief. goed dat je hem laat castreren. hou er wel rekening mee dat dit gedrag nog wel tot een week of zes na de castratie kan aanhouden.

haha ik denk dat het meer gebrek aan ervaring is.

Dominantie, laten zien wie de baas is. Mocht het niet over gaat, laten kastreren!

vermoedelijk heeft het rij gedrag niets met pedo of homosexueel gedrag te maken alhowel ik het ook niet kan uitsluiten het komt bij de beste diersoorten voor in polen wilden ze een olifant met voorkeur voor de heren liefde in een dierentuin niet hebben via een fok programma vermoedelijk zou hij op een poes ook gereden hebben en komt het door gebrek aan beter alhoewel bisexualiteit ook een mogelijkheid is waarschijnlijk heeft het verwijderen van de familie juweelen wel tot resultaat dat het omschreven gedrag na een aantal weken zal ophouden hoed de jonge kater zich tot die tijd houd laat zich moeilijk raden t arme beesie ;-)

Dit lijkt me meer een "statusbepaling" die katten dus wel hebben onderling en geen homo-neiging ;) Katten kennen wel een SOORT van dominantie, maar ze kennen geen dominantie-rangorde/roedelorde zoals bij honden WEL is. De taal van katten en honden is onderling geheel anders en dit geldt ook voor de communicatie van baas/bazin naar beide soorten huisdieren. Katten die in een groep of iig niet solo leven tonen dan met name in huis de 'status' en gaat gepaard met moeilijke woord: sub-ordinatie wat feitelijk niet meer of minder is dan "onderschikking aan" een soortgenoot. In jouw geval lijkt me dat je oudere kater (wel of niet gecastreerd?) zijn 'hogere status' wil aangeven en dit kan door ook "rijgedrag" te tonen. Omdat de jonge kater nu al hormonaal 'op gang' komt (en idd is het verstandig om hem zo rond de 6 maanden te laten castreren) denk ik dat je oudere kater hem leert zich te 'onderschikken'. Dit is puur natuur "in huis" :) Hier heb ik ook 2 "dames" erbij in huis, naast ook nog een roedeltje honden. De dames schelen niet veel in leeftijd , beiden ook 'geholpen' en zijn ook niet lesbisch ;) De kleinste van stel is met fles hier grootgebracht, de andere kwam na noodopvang hier (net bevallen en erg ziek en moest eerst in soort quarantaine hier). Na eerst een tijd elkaar "verkennen" met soms hoop geblaas en gegrom, zijn ze nu maatjes. Ze spelen ook veel samen en zie ook rijgedrag bij ze! Het is echt spel onderling en ze 'faken' soms een ruzie ahw maar na 2 minuten soms liggen ze weer knus samen en verzorgen elkaars vachten ;) De (ex)weeskitten is in huis meestal 'de bazin' maar in de tuin net andersom! Welke kat dan de 'baas' is, kan dus van situatie tot situatie verschillen en veranderen, zelf per kamer of ruimte (keuken is bekend) in huis en tuin;) Toegevoegd na 3 minuten: Oops las net pas dit: "Wordt morgen door de dierenarts gecastreerd,katertje van 4 maanden heeft geen leven zo lol" Ook dit voor mij nu duidelijk en beslist een heel goed initiatief! :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100