is er een manier om een kat minder te laten miauwen?

het lijkt echt alsof hij miauwt om niks. hij zit gewoon op de bank, het raam staat open, kattebak is schoon, hij heeft eten en wter en ik ben niet aan het eten dus daar zeurt ie ook niet om. maar hij houdt nooit op met miauen. echt elke dag heel veel. ik kan ook geen pijnlijke plekken ofzo ontdekken, en aandacht wil hij ook niet. dan loopt ie weg. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dat kan van alles zijn... Doet hij het sinds kort, of altijd al? En is de kat oud of jong? Binnenkat, of mag hij ook buiten?

Bij een oude kat kan het doofheid of dementie zijn...maar bij een jongere kat kan het ook zijn dat hij ergens pijn of jeuk heeft...of het voorjaar in z'n bol heeft...of zich gewoon verveelt, en zo om aandacht vraagt...(als ie alleen binnen is).

Hij is rusteloos begrijp ik... dan is er misschien toch wat aan de hand, vooral als hij eerst niet zo miauwde. Dan zit hij niet lekker in z'n vel...vooral als hij niet aangehaald wil worden...Heb je gecontroleerd of hij goed plast en poept?

Onze jonge kater deed het ook ineens heel erg een paar weken terug. Later bleek hij een vachtmijt te hebben opgelopen, en toen dit eenmaal was verholpen (met een pipetje Stronghold) was hij weer veel rustiger. Als kan hij soms nog steeds zomaar heel erg lang miauwen... Maar als er niets is,(en hij is door de da gezond bevonden) is het waarschijnlijk aandachttrekkerij... en kun je het 't beste negeren (is heel moeilijk, weet ik). Boosheid en schreeuwen helpt beslist niet...Negatieve aandacht is ook aandacht n.l.
Bij onze kater zit dat er zeker ook in, want hij doet dan ook vaak alle dingen die hij niet mag achter elkaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bel eens met de dierenarts..dit zal hij vast vaker mee hebben gemaakt en weet wat je hiermee aan moet.
belletje kost niks en als er niks aan te doen is dan is de enigste oplossing even buiten zetten als het je even teveel word..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt raar maar sommige katten houden gewoon van kletsen, net als sommige mensen die de hele dag door moeten praten. Ik heb iets van 20 katten (meesten zijn wild aan komen lopen) en echt elke kat is anders. Er is er eentje bij waar ik geen normale pas bij kan zetten (loopt letterlijk voor je voeten) en een ander "kletst" de hele tijd, geeft op alles antwoord, mauwt als je buitenkomt en mauwt voor de deur "waar blijf je". Ik denk dat jij gewoon een kletsmajoor hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten miauwen nou eenmaal, als je daar niet tegen kan had je een ander dier moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al aangegeven kan het verschillende oorzaken hebben. Ik zou er in ieder geval mee naar de dierenarts gaan.