Konijn aapt Kat na, is dat normaal?

Mijn konijn een mannetje, aapt mijn Kater na. Zoals languit liggen midden op tafel. Probeert overal op te springen nadat hij de Kat dit heeft zien doen. Hij probeert ook sprongen te maken naar kasten om bij kat te komen! Die afstanden zijn echt te hoog voor hem! Ook als de Kat naar buiten wil, probeert de konijn, hem daarvan te weerhouden! Hij eet zelfs de droge brokken van de kat, en probeerd als je chocola eet het uit je handen te trekken! Doet zijn behoefte niet in zijn kooi, maar in de kattenbak, en de kat doet het niet op de bak maar buiten! Het levert geen probleem op, maar is dit normaal gedrag voor een konijn. De kat kijkt hem aan zo onder het mom van jij spoort niet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Konijnen zijn van nature dominante dieren! Hij wil zijn dominantie laten zien! Maar ook sociaal zijn! Ze zijn niet graag alleen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het enige dat ik kan bedenken is dat het konijn al heel jong bij julli eis gekomen, en de kat als 'moederfiguur' ziet...
Nee. is niet normaal, is heel bijzonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze zo vaak bij elkaar zijn is dat niet zo gek. een konijn is een heel sociaal dier, en konijnen poepen ook vaak op een vaste plek. wij hebben een bak in het konijnen hok waar ze altijd in poepen.
het is maar wat ze gewend zijn. als dat de kattenbak is is dat ook goed.
13 jaar geleden
een konijn is erg afhankelijk van een 'maatje', ze willen niet graag alleen zijn en heeft in de kat zijn maatje gevonden. dit kan dit gedrag verklaren, een konijn ziet dit dan als spelen.

nog andere gedragskenmerken van konijnen zie de bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zo'n konijn gehad. Die poepte op de kattenbak en wilde de hele tijd met de katten mee. Het was echter een mannetje en toen die de hele tijd op de katten was aan het fietsen, verkocht de kat hem een goeie lel. Uiteindelijk is hij daaraan overleden.

Konijnen kunnen niet zo heel veel hebben en katten hebben gemene nagels. Ben aub voorzichtig want de katten verdedigen zichzelf als ze het nodig vinden.

Dus je konijn is wel bijzonder maar niet echt heel erg bijzonder. Ik ken meer konijnen die op de kattenbak poepen en de katten nalopen. Ze zijn erg sociaal en hebben behoefte aan gezelschap.

Zodra je konijn begint te mauwen, dan moet je je weer melden, wellicht kun je er dan geld mee verdienen ;)