Kunnen honden ook soa's krijgen ?

Omdat honden vaak op andere honden rijden. En mijn hond wel eens met een gebruikte condoom in zn bek liep ( Die had hij in het bos gevonden )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Ja dat kan, ik weet in ieder geval dat Brucellose er 1 is.
Symptomen: Ontstoken testikels en miskramen bij de hond

Toegevoegd na 54 seconden:
Ik weet niet of dat ook via een gebruikte condoom overdraagbaar is ( omdat het bij mensen ook voor kan komen ). Maar iig bij honden onderling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jazeker.
Chlamydiavaccin voor koala’s Zo’n 25 tot 50 procent van alle koala’s die in Australië in opvangcentra binnenkomen, is besmet met chlamydia. Veel dieren zijn daardoor onvruchtbaar en dat is een gevaar voor het voortbestaan van de soort. Op dit moment wordt een vaccin tegen de ziekte getest bij gezonde koala’s. Als dat goed gaat, zijn de zieke dieren binnenkort aan de beurt.
Het katten AIDS virus is een virus wat uitsluitend bij de kat voorkomt, dus deze is niet besmettelijk voor de mens , hierover bestaat nog altijd veel verwarring. Het katten AIDS virus, ook wel Feline Immuno-deficientie Virus. De F staat dus voor Feline, de latijnse naam voor kat. Deze ziekte komt eigenlijk uitsluitend voor bij niet-raskatten. Waarom raskatten deze ziekte niet krijgen is op zich logisch, deze katten lopen in de regel niet buiten los, en vechten daardoor ook niet met andere katten. Door speeksel wordt de ziekte overgedragen, en bij vechten onderling is deze kans het grootst. Ook wordt de ziekte overgebracht door sexueel contact, maar vooral door speeksel. De raskatten worden voor een dekking dan ook getest op de eventuele aanwezigheid van het virus, bij de niet raskatten wordt deze test pas gedaan indien er een verdenking bestaat op AIDS, dus niet ter voorzorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ging over honden, maar toch interessant;)