mogen meelwormen ook bloem eten?

Wij hebben meelwormen voor onze dwerghamster gekocht en we hebben geen meel in huis. Wat mogen ze verder nog eten en mogen ze bloem?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Op een site met info over het zelf kweken van meelwormen kwam ik het volgende tegen:

"Meelwormen zijn gemakkelijk zelf te kweken b.v. in een mengsel van meel en brinta. Als voedsel zijn vooral zemelen nodig, en er kan nog bloem overheen gestrooid worden. Ook hebben meelwormen vocht nodig, dit kan het best aangeboden worden in de vorm van groente of fruit, bijvoorbeeld een appel of een wortel. Deze kunnen het best in stukjes gesneden worden en op een schaaltje worden gelegd. In de natuur eten ze ook dode insecten, en als ze te weinig voedsel krijgen, eten ze elkaar op."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.animalproject.com/artikels/voedseldieren/kweken-meelwormen
Dat een hamster dat lust, bahh.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lijkt mij lekker, maar dan zonder meelwormen.

Andere antwoorden (3)

bloem is ook meel (erg fijn gemalen ) , dus dat mogen ze ook eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meelwormen eten tarwemeel en zemelen, voorts ook vers fruit en groente.

Toegevoegd na 16 minuten:
Op de foto zie je ook dat ze gewoon brood eten!

Toegevoegd na 18 minuten:
Op de foto zie je ook dat ze gewoon brood eten!
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
Ventilatie is heel erg belangrijk bij meelwormen. Doe dus nooit een deksel op de bak! Goed voer voor de meelwormen is 1:1 gemengde tarwebloem met zemelen. Als vocht kun je het beste elke dag een beetje verse groente of fruit geven. Het liefst zo dat de ondergrond van zemelen en tarwebloem niet nat kan worden...