Is mijn poes zwanger?

Hallo, ik heb een kitten gekocht, en ze is nu ongeveer 16 weken, we hebben haar opgehaald toen ze 11 weken was. Die mensen hadden daar ook nog een katertje. Nou dachten wij dat dat geen probleem was, omdat ze toch nog zo jong was, maar ze heeft nu een opgezwollen buikje, en ze is al een paar keer ontwormd (1 week geleden voor het laatst). Ik heb al eerder twee kittens gehad en hun buikjes hebben nooit zo opgeblazen aangevoeld, terwijl ze even veel aten als de poes die ik nu heb. Ze komt hier niet buiten dus ze kan hier niet zwanger zijn geraakt. Is het mogelijk dat ze zo jong al zwanger kan zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, en ze vindt het niet zo prettig als je aan haar buikje komt, en als je haar probeert op te pakken bij haar buikje dan miauwt ze.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

nee, het lijkt wel of poezen steeds eerder geslachtsrijp worden, maar zo vroeg al een dikke buik van een zwangerschap hoef je niet bang voor te zijn.

wel is er duidelijk iets anders aan de hand.
mogelijk zijn het idd wormen, en heb je niet de juiste middelen gebruikt via je dierenarts.
er kan ook heel iets anders aan de hand zijn, zeker omdat ze pijn aangeeft.
hoe oogt ze verder, is ze speels en levendig, eet ze goed?

hoe dan ook is mijn advies morgen even met de kleine naar de dierenarts te gaan; dan houdt het gissen op, en begint het weten, zodat je gericht kan behandelen.
laat je nog even weten hoe of wat?
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze is echt heel speels en ze eet goed, ik ben vorige week dus al met haar naar de dietenarts geweest om te ontwormen en inenten, en het viel de dierenarts ook al op dat ze zo dik was, maar hij zei dat ze helemaal gezond was verder
Rieneke1
11 jaar geleden
toch klopt er iets niet, als ze een gevoelig/pijnlijk buikje heeft.
toch nog eens contact opnemen, of een second opinion?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga morgen ook met haar naar de DA voor herhaling van de inentingen, dan zal ik er ook nog even naar laten kijken
Rieneke1
11 jaar geleden
strak plan!
hou je ons op de hoogte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf welke leeftijd kan mijn poes eigenlijk wel zwanger raken, en vanaf welke leeftijd kan ze gesteriliseerd worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf denk ik trouwens dat ze last heeft van een haarbal, ik ga morgen ook kattengras halen!
Rieneke1
11 jaar geleden
ik denk niet dat het een haarbal is, maar we horen het wel.
kattengras is akelig scherp spul, beter zaai je gewoon gazonzaad. vroege poezen kunnen met 4,5 mnd al krols zijn, maar vaak duurt het gelukkig wat langer.
met 6 mnd zou ik haar zeker laten castreren.
vindt jouw dierenarts dat te vroeg, omdat hij denkt dat de poes eerst moet uitgroeien, zoek dan een andere dierenarts, die de afgelopen 30 jaar hopelijk wel bijscholing heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze miauwt nu niet meer als je aan dr buikje komt, maar ze eet nu ineens echt heel veel
Rieneke1
11 jaar geleden
wat zei de dierenarts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog niet geweest, hij is alleen s' avonds open
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog niet geweest, hij is alleen s' avonds open
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De DA zei dat ze idd last had van een haarbal. Pff, gelukkig maar!
Rieneke1
11 jaar geleden
hopen dat dat het idd is!
geef je haar nu maltpasta?