Is mijn poes zwanger?

Hallo, ik heb een kitten gekocht, en ze is nu ongeveer 16 weken, we hebben haar opgehaald toen ze 11 weken was. Die mensen hadden daar ook nog een katertje. Nou dachten wij dat dat geen probleem was, omdat ze toch nog zo jong was, maar ze heeft nu een opgezwollen buikje, en ze is al een paar keer ontwormd (1 week geleden voor het laatst). Ik heb al eerder twee kittens gehad en hun buikjes hebben nooit zo opgeblazen aangevoeld, terwijl ze even veel aten als de poes die ik nu heb. Ze komt hier niet buiten dus ze kan hier niet zwanger zijn geraakt. Is het mogelijk dat ze zo jong al zwanger kan zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, en ze vindt het niet zo prettig als je aan haar buikje komt, en als je haar probeert op te pakken bij haar buikje dan miauwt ze.

Weet jij het antwoord?

/2500

nee, het lijkt wel of poezen steeds eerder geslachtsrijp worden, maar zo vroeg al een dikke buik van een zwangerschap hoef je niet bang voor te zijn. wel is er duidelijk iets anders aan de hand. mogelijk zijn het idd wormen, en heb je niet de juiste middelen gebruikt via je dierenarts. er kan ook heel iets anders aan de hand zijn, zeker omdat ze pijn aangeeft. hoe oogt ze verder, is ze speels en levendig, eet ze goed? hoe dan ook is mijn advies morgen even met de kleine naar de dierenarts te gaan; dan houdt het gissen op, en begint het weten, zodat je gericht kan behandelen. laat je nog even weten hoe of wat?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100