Dit is de traditionele Siamees, tegenwoordig Thai geheten.
Ik zet er even de site bij, dan kan je het zelf zien.
http://www.traditionelesiamezen.nl/Thai.htm

De nieuwe Siamees is een veel spitsere soort met hele grote oren. Ik heb deze Siamees (Thai) vroeger zelf gefokt.
Ivana
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Ik zat er zelf ook direct aan een Siamees te denken, maar kan het nog een heilige birmaan zijn (is wel langharig, maar weet niet of je dat op deze leeftijd al heel goed kan zien)?
Ivana
9 jaar geleden
In mijn ogen echt een volbloed THAI. De op de foto zichtbare vacht is echt de vacht van een traditionele siamees. Maar je hebt natuurlijk geen stamboompapieren, anders zou het duidelijk zijn.
Waarom denk je dat het een heilige birmaan zou kunnen zijn?
Bovendien hoort een heilige birmaan witte voetjes te hebben en die kan ik op jouw foto niet zien.
Thecis
9 jaar geleden
Ach, het detail van witte voetjes had ik over het hoofd gezien.
Was gewoon een vraag. Ik heb zelf weinig ervaring met Thai (of siamesen).
Goed antwoord overigens, had het al geplusd, maar nog niet aangegeven :-) ging mij ook niet om de stamboompapieren, maar puur om het plaatje. Overigens ben ik niet de vraagsteller.
Ivana
9 jaar geleden
@Thesis. En ik op mijn beurt had weer over het hoofd gezien dat jij de vraagsteller niet was. ;)

Andere antwoorden (1)

lijkt mij een jonge siamese kat
fremar