Hoe spoel ik het beste het oog van m'n kat?

Mijn kat heeft z'n oog halfdicht zitten en en er komt wat troep uit. Ik lees overal dat ik dat moet spoelen met gekookt en afgekoeld water. Hoe pak ik dit het beste aan? Moet ik het water in z'n oog gieten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

als je afgekoelde kamillethee hebt zou dat nog mooier zijn.
ik doordrenk een wattenschijfje met het vocht, en ga op mijn knieen zitten met gekruiste enkels.
dan zet ik de kat voor me neer, met de rug naar me toe.
met een hand hou ik het kopje zodanig vast dat ik het oog iets opentrek, en met de andere hand knijp ik het wattenschijfje uit boven het oog.
zo nodig herhalen.

blijft je kat last houden, ga dan even langs de dierenarts voor druppels of een zalfje.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je moet gekookt water een beetje aflaten koelen (dat je je niet verbrand), dan met een watje in het water en dan van in het oog doen (van buiten naar binnen, als je het andersom doet dan gaat het vuil naar binnen! dus van BUITEN NAAR BINNEN)