Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kat onderzocht kan worden door de dierenarts?

Ik ben net bij de dierenarts geweest en zij heeft mijn kat (bijna 1 jaar) niet kunnen onderzoeken. Ze kon amper in de buurt komen. Zijn reismandje staat altijd in de kamer dus daar is hij aan gewend, hij verstopt zich er soms in. De reis naar de dierenarts is gaat ook altijd goed. Maar zodra we in de behandelkamer van de dierenarts komen begint hij met blazen en grommen.

Het liefst gebruik ik geen verdovende middelen bij hem. Wie heeft er een alternatief om ervoor te zorgen dat hij de volgende keer toch onderzocht kan worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik denk dat er toch niets anders opzit dan een roesje te geven. Is er een bepaalde reden waarom hij onderzocht moet worden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij loopt een beetje mank. De dierenarts heeft gekeken hoe hij liep en nu moeten we het in de gaten houden. Als het over twee weken nog zo is dan gaat ze hem inderdaad eerst verdoven en daarna onderzoeken. Ik hoop alleen dat er een manier is waardoor hij minder bang wordt voor de dierenarts.
Rieneke1
10 jaar geleden
Hopelijk helpen een paar weekjes rust, zorg dat hij ook niet te hoog kan springen.
Wellicht zit er een kattendierenarts in je buurt?
Is hij wel gewend opgepakt en onderzocht te worden?
Anders zou je dat kunnen oefenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hebben we vanaf het begin geoefend! Dus dat is hij gewend. Wij mogen z'n pootje gewoon onderzoeken, maar zodra hij de geurt van de behandelkamer ruikt ofzo dan begint hij met blazen en grommen. Bedankt voor je reacties!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn dierenartsen die huisbezoeken doen voor heel erg angstige huisdieren of voor mensen die niet in staat zijn zelf te komen. Als je op google zoekt naar 'dierenarts aan huis' vind je er meerdere, wie weet zit er eentje in jouw buurt.