De minder mooi gekleurde ! Dus de grijze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannetjes zijn over het algemeen iets kleiner en hebben meerdere kleuren. Vrouwtjes hebben 'een buikje' en zijn grijzer van kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
In de mensenwereld is het net omgekeerd: mannen zijn iets groter, zijn minder kleurrijk en hebben vaak een buikje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!!
ik mis enkel 'wat grijzer' nog in het verhaal Pieter :)))))
Tegenwoordig zegt de kleur weinig meer. Bij ons in de dierenspeciaalzaak hebben ze ontzettend mooie, grote, gekleurde gupvrouwen. Haast niet te onderscheiden van de mannen.
Dus verstandig is om naar de buikvin te kijken. De man heeft echt een pijl en de vrouw heeft een driehoek. Enig oefening is gewenst, de vrouw kan haar buikvin intrekken waardoor ze een man lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt niet altijd aan de kleur. laat je guppen door kweken eindig je uiteindelijk bij de wildkleur en zie je het nog amper aan de kleur.

je kan het zien aan het 'extra vinnetje' (de vissenpiemel ofwel de gonopodium) daar waar bij het vrouwtje de aarsvin zit.

bij elke levenbarende tandkarper kan je op deze manier de geslachten onderscheiden ( guppy, black/zilver molly, platy zwaarddrager hoogvinkarper etc etc)