Waarom zitten kippen 's nachts in een boom?

Elke ochtend fiets ik langs een kinderboerderij en de kippen daar zitten elke keer weer in een boom! Ik vind het er heel raar uitzien en vraag me af waarom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij gebrek aan een hok is dat.

Het beste antwoord

Hoog in de boom zitten ze veilig voor vossen, marters, ratten en ander gespuis.
Rieneke1
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Dank voor je aanvulling!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niet om te pesten hoor, maar marters kunnen toch wel klimmen? Of geldt dit alleen voor boommarters?
plusje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus, prima antwoord lijkt mij.
Rieneke1
10 jaar geleden
LTK, marters kunnen idd klimmen,net als ratten, maar de kippen hebben in de boom meer kans dan wanneer ze op de grond ongemerkt beslopen kunnen worden.
Bovendien jagen deze dieren liever op de grond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij halen de kippen altijd binnen, op die enkele na die geen zin heeft. Uiteraard is dit het juiste antwoord. Kippen weten echt niet waarom ze het doen, maar wij weten dat ze daardoor liever op een stok zitten.

Andere antwoorden (1)

Kippen die niet "gewiekt" zijn (ze knippen dan van 1 vleugel de binnenste veren af, dan raakt de kip uit balans tijdens vliegen) zoeken ze het van nature hoger op. Ik vind het een prima idee dat de kinderboerderij dit doet. Zo krijgen vossen e.d. geen kans om de kippen te vangen, terwijl ze op een lage stok zitten. De meeste mensen wieken hun kippen. We zijn het gewoon niet gewend om het zo te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel vijanden van de kip jagen nl. 's nachts.