Waarom kan ik met iedere hond omgaan.?

Was vandaag ook weer bij iemand,,,en die had een duitse herder en die liep los.
Binnen de kortste keren de beste vrienden.
Terwijl hij volgens zijn baas de mensen uitkiest.
En bijna niemand mag.

Laatst ook in Apeldoorn geweest.
Deze mensen hadden een beagle,die bijna nooit naar een vreemde toeging.
Hij kwam gelijk bij mij,,,was nog nooit gebeurt.
De mevrouw zei U bent een goed mens.

Maar dat is maar een voorbeeld,er zijn meerdere gevallen.
Voelen die honden dat,,?of hoe zit dat.?

.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie, haha leuk verhaal:)) Lijkt me eng hoor, zo'n giga hond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je verhaal.
Toen ik 15 was hadden wij een keeshond.
Wij als kinderen kende hij ,en we gingen er goed mee om.
Maar oh wee als er een vreemde kwam,,,dan ging hij als een gek te keer.
Hij lag in de achteruitgang aan een ketting.
Op een avond kwam een achterneef van mijn vader,deze man was een soort lilliputter en zat in een rolstoel.
Onze keeshond ging vreselijk te keer en liet zijn tanden zien.
De man reed er zo naar toe,,en de hond werd kalm ,,en hij kon er alles mee doen.
Ze voelen het.
En zo maak ik het ook vaak mee in Hongarije ,,honden hele dagen alleen.
Aan een ketting of in een hok.
Geen enkele aandacht of liefde van de mens.
Droevig af en toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hond stond bekend als bijter, mensen waren dus al bang voor hem. de hond voelt dit aan, hij weet wat hij door zijn gedrag kan sturen. op het moment dat jij voor de hond niet voorspelbaar reageerde weet de hond totaal niet wat het moet doen. ik vind het altijd bijzonder om te zien, de grootste bluffer kan echt binnen een halve minuut veranderen in een onzeker dier, en DAN kan kan je pas verder met zo'n dier want dáár heb je de basis te pakken om je statement te maken vanuit deze blanco basis. hij moet dus vast heel vreemd van zich af hebben gekeken haha. (what the f#ck!!! waarom werkt het dit keer niet? mijn imago, wat ben ik zonder?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha geweldig, van stoere zogenaamde 'valse' hond naar XXL golden retriever in onderdanige houding.
als ie ECHT vals was had je dit niet kunnen doen. de hond heeft gewoon alles naar zijn hand weten te draaien (actie reactie) tot er een eigenwijs persoontje van 10 aan kwam die daar even geen gehoor aan gaf :) dat zegt toch meer over de andere mensen dan over de hond zelf.
helaas is dat altijd het geval als een hond als vals bestempeld wordt. de baas of omgeving snappen er gewoon geen hol van hoe het werkt in de hondenhersenpan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben bekend met het ras ja. jammer dat ze er zo mee om gaan (honden horen nu eenmaal buiten daar)
het zijn super honden die erg graag bij hun gezin in de buurt willen zijn. niet gek dat ze zich op een bepaalde manier gaan gedragen of er een mega wandeling voor over hebben. hoezo trouw aan de baas.... maar als je hoogte een kleine pony overtreft, én je het aantal kg's mee hebt, dan dwing je al heeeel snel respect af bij de meesten :)

Het beste antwoord

Honden voelen mensen heel goed aan en zij voelen zich het prettigst bij 'evenwichtige' mensen.

Bijna ieder mens heeft wel een soort van voorzichtigheid of 'angst' voor vreemde honden. Zeker als het ook nog eens een groot ras is. Honden voelen dit aan en en plaatsen dit onmiddellijk in een soort rangorde, waarin die persoon dus na de hond komt.

Wat jij hebt, hebben mijn man en ik ook. Wij kunnen op iedere hond afstappen en met ze spelen. Alleen is het wel belangrijk dat je de lichaamstaal van honden snapt, want een rustig ogende hond kan ineens toehappen van schrik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Honden komen af op je uitstaling. Stel jij denkt vrolijk en rusig als een baas, dan zal de hond jou zo zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denken is heel wat anders dan uitstralen. je kan nog zoveel uitstralen maar een hond voelt aan wat je uitstraalt, niet wat je denkt.

de hond kent het woord vrolijk niet, maar weet wel wat enthousiasme is en herkent dit gedrag. helaas gaat het totaal niet samen met rust die je kan uitstralen.
zeker voelen honden aan met wie ze te maken hebben Eef. het is een oer-vertrouwen, daar zijn zeker honden gevoelig voor. mooi! dat jij dat uitstraalt en honden dat oppikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voel me vereerd.+1
Je bent een natuurlijke roedel leider. Cesar Milan zou trots op je zijn. Jou wacht een mooie carriere als hondenfluisteraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha dat is PRECIES wat ik wou zeggen; rustig, goede balans, leiderschap, kort samengevat als Cesar Milan. :)
++ door mij!
Een duidelijk teken,dat instinct vaak beter werkt, dan verstand. Een dier en dan speciaal een hond,heeft daar een fijne neus voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Instinctieve neus dus???
Aah, ik begrijp het opeens: inSTINKtief!!!
That's it!!
+ Botervliegje ;-))
je aard zegt niets over je benadering naar honden en hetgeen je uitstraalt.

als je een hond niet te direct of te dominant benaderd (niet strak aankijken, niet voor hem gaan staan, niet gelijk contact zoeken of aanhalen) zal een hond neutraal naar je zijn. mensen nemen graag het initiatief, roepen een hond, praten ertegen, aaien hem (liefst ook nog bovenop de kop!) en letten verder niet op de houding van het dier.

als jij rustig bent zal een hond ook rustig zijn, en een hond die niet zo snel iemand benaderd verkiest altijd een rustig en stabiel persoon boven een druk en onzeker iemand.
dit geeft de hond zelf ook rust. je straalt rust uit voor een hond en hij zal je dan eerder benaderen dan een ander persoon.

honden voelen dat idd feilloos aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is dat! Wij vinden het zelf ook niet fijn om door iedere vreemdeling, die verdwaald is zeker, op den kop getikt te worden, toch???
+++++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, en ook buiten december (je 'liedje') en dan ook naar je kijken van 'wat moet je dan'?
als ze dan ook nog provocerend op je aflopen terwijl je juist zo duidelijk bent geweest....
mag je niet eens wat doen om het NOG wat duidelijker te maken want dan ben je vals!!! maar goed dat ik geen hond ben, ze hadden me vast al een paar keer in laten slapen hahahaha tja, je snapt het of je snapt het niet, er is niets whisperigs of speciaals aan, maar gewoon logisch denken vanuit de hond, das alles.