Is een verdovingspijl voor huisdieren mogelijk?

Gewoon om uit laatste hoop een weggelopen huisdier te vangen die na alles geprobeerd te hebben niet thuis wilt komen.

Wat ik dus eigenlijk wil weten is, is een verdovingspijl schadelijk voor huisdieren

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.5K
jodyenboyke
2 jaar geleden
Wat heb je precies al geprobeerd. Welk huisdier? Verdovingspijlen mogen alleen door een dierenarts gebruikt worden, en dan gebeurd niet zomaar. Voor honden en katten, gebruiken ze vangkooien en er zijn organisaties die je kunnen helpen hiermee. Er zijn specialistische vangteams van vrijwilligers, zoekhonden enz.
Z512099
2 jaar geleden
Wie schiet er nu op zijn huisdier, het idee alleen al.

Antwoorden (1)

Een verdovingspijl uit een blaaspijpje is mogelijk, maar mag alleen worden gebruikt door een dierenarts.

In het algemeen kunnen we het verdovingsgeweer gebruiken als het dier groter is dan een gemiddelde hond. Sommige diersoorten lenen zich niet voor het verdovingsgeweer. Bijvoorbeeld kleine zoogdieren of grote vogels. De impact van het verdovingspijltje zou teveel schade veroorzaken. Bij deze dieren is het dan aangewezen om andere technieken te gebruiken, zoals manueel vangen met netten of een blaaspijp.
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dus stel ik regel een verdovingsgeweer met pijlen kan ik het dan gebruiken op een kat? Trouwens bedankt voor het antwoord op mijn vraag geven in tegenstelling tot de andere reacties.
SimonV
2 jaar geleden
Als een dierenarts dat noodzakelijk vindt, kan dat.