hond eet bijna niets, waarom?

Wij hebben nu een paar weken een hond van 3 jaar. Ze komt uit het asiel en is nog te mager, dus ze moet juist goed dooreten. Ze is 2 dagen geleden door de dierenarts gecontroleerd: ze was kerngezond. Ze eet een paar hapjes en dan hoeft ze niks meer. We hebben van het asiel zo'n maatbekertje meegekregen en dan moet ze elke dag een aangegeven hoeveelheid hebben, maar daar komt ze op deze manier niet aan. Ook als je blikvoer of zo door het voer heen mengt hoeft ze het niet. Dusss, heeft iemand nog tips om deze eigenwijze dame aan het eten te krijgen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebit ook helemaal gecontroleerd?

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat je hond te weinig energie kwijt raakt, maar misschien ook nog moet wennen aan het voer. Maak er eens een spelletje van, gooi de brokjes 1 voor 1 door de kamer en laat je hond ze zoeken. Dan raakt je hond vertrouwd met jou en went aan het voer (als dat anders is dan wat ze in het asiel kreeg). Zorg ook dat je genoeg met haar wandelt, zodat ze haar energie verbrandt en ze trek in eten krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beloon haar als ze iets eet, beloon haar als ze iets goed doet met voer dat ze anders gewoon moet eten (in kleine hapjes) ipv een hondensnoepje, ga eerst met haar wandelen voor je eten geeft, dan heeft ze meer honger, verdeel het voer in heel veel kleine maaltijden. vooral dat laatste is belangrijk, een ondervoed dier moet je weinig voer beginnen en elke dag een beetje opbouwen, dus elke een maaltijd minder. over de hele dag in totaal wel de zelfde hoeveelheid voer. en tenslotte, het kan ook dat jullie hond gewoon depressief is door wat ze heeft meegemaakt, dus vertroetel haar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms komen dieren [zowel katten als honden] als duo binnen in het asiel en zijn ze gesplitst om gescheiden sneller geadopteerd te worden.
Dieren kunnen daardoor heel verdrietig worden en dat heeft dan ook zijn weerslag op de voedselinname van een dier.

Het antwoord hierop kan zijn om vaker minder te geven, dus meer eetmomenten met een klein beetje aanbieden. Een hond die weinig verbrandt, heeft minder honger [langere wandelingen maken].

Is het bekend wat ze in het asiel kreeg, als ook dat voer niet goed gaat, dan azou ik afwisselen, vraag een paar [gratis bij voorkeur] proefzakjes in de dierenwinkel en vindt uit wat ze lekker vindt.

Rauw [rund]vlees aanbieden ter afwisseling kan heel goed helpen, probeer het eens.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal zijn honden die vanuit het asiel in een nieuwe omgeving komen erg gespannen. Mede daardoor kunnen zij niet goed eten. Het is dus aan te raden om in het begin de hond veel met rust te laten zodat hij/zij zich op zijn gemak gaat voelen. Lange wandelingen zijn daarom ook zeer zeker af te raden. Dit zorgt ook voor spanning. Eerst dus de stress verminderen!
Probeer iets te voeren wat hij erg lekker vindt maar natuurlijk wel gezond is. Mijn hondje was een lastige eter met brokken en zodoende heb ik haar op KVV (kant en klaar vers vlees) gezet. Iedere maaltijd is sindsdien een feest! Enkele goed merken zijn Tinlo, Carnibest, Haaksbarf en Alaska. Vlees is bovendien het eten wat een hond (en kat) hoort te eten. Hierover kan je alle informatie vinden op www.barfplaats.nl
Succes!