Houden (valk)parkieten van vogelgeluiden in films en muziek?

In sommige films en (rustgevende )muziek hoor je vogelgeluiden. Mijn valkparkiet reageert daar behoorlijk op en ik vroeg me af hoe ik dat zou moeten opvatten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn ervaring is dat grasparkietjes dol zijn op allerlei geluiden en dus niet alleen op vogelgeluiden. Zo werden ze altijd heel erg blij van het geluid van de stofzuiger. Misschien dat dat bij valkparkieten ook het geval is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+

Antwoorden (1)

Het maken van geluiden is de meest voorkomende vorm van communicatie in de dierenwereld, bij uw valkje is dat niet anders, dat zult u al ondervonden hebben. Als het reageert op vogelgeluiden, kan het gaan over : dit is mijn territorium, een voedselgeluid, er dreigt gevaar enzv. Het zal vooral reageren op geluiden die van soortgenoten lijken te komen. Valkparkieten houden zeker van vogelgeluiden, vooral de hoge tonen...
Z512099