Poes doet raar na vlooienmiddel, wat is er aan de hand?

Maandagavond om 17u heb ik het vlooienmiddel Advantix voor katten onder de 4kg gedruppeld in haar nekje. Na een kwartier begon ze te rennen, schichtig gedrag te vertonen en het lijkt alsof ze bang van mij is geworden. Als ze even rustig op de bank ligt springt ze plots alsof ze schrikt van iets, weg. Het is nu dinsdag en ze is nog steeds niet de oude. Dierenarts is afwezig tot woensdag. Moet ik me zorgen maken of loopt het wel los?

Toegevoegd na 4 minuten:
Loopt schichtig rond zoals een bange poes en wil alsmaar buiten zijn. Ik vind het zo erg voor haar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.5K

Het beste antwoord

Ik schrok na het lezen van je vraag, maar het lijkt mee te vallen.
Ik lees niets over kwijlen, suf zijn, en ataxie (lopen als een dronkeman).
Ook hoor ik je niet over trillen.
Het lijkt erop dat je katje is geschrokken, en het vreselijk vindt ruiken.
Is het sowieso een schichtig beestje?

Mijn advies is, als ze verder goed eet en drinkt, het even aan te kijken.
Ik zou haar even niet naar buiten laten.
Ga voortaan naar de dierenarts voor anti-vlooienmiddelen (en ontwormmiddelen).
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1: Kwijlen deed ze wel een beetje, ook een beetje met haar achterlijfje schuin lopen. Ze is nu terug de 'oude'. Ze eet en drinkt terug normaal. De verpakking van het vlooienmiddel had ik nog in huis van een vorige behandeling en was voorgeschreven door de dierenarts en ben het gaan halen in de apotheek. Het rare is dat ze er toen niet op reageerde. Dierenarts is morgen terug en ga het melden.
Rieneke1
10 jaar geleden
Gelukkig is het met een sisser afgelopen! Ik zou het zeker melden, ben benieuwd wat de dierenarts er over te zeggen heeft. Want het is toch vreemd dat het blijkbaar eerder wel goed ging. Kan het zijn dat het middel ver over datum was inmiddels?

Andere antwoorden (1)

Hoi Zazoe,

De druppels prikken altijd een beetje en daar hebben ze een hekel aan.
Als je echter op de naam google't kom je wel hele vreemde dingen tegen over het merk Advantix:
"Advantix geeft als bijwerking wel aan dat er neurologische verschijnselen kunnen optreden zoals stuiptrekkingen en onregelmatige bewegingen"

Daarbuiten ben ik natuurlijk geen dierenarts en weet ik dat je niet alle dingen moet geloven van internet.
Mijn antwoord is dan ook, wacht het nog een dagje af en bel, als het niet over is, gelijk morgen even de dierenarts.
In de tussentijd kun je misschien de bijsluiter van het middel doorlezen, misschien staat daar het antwoord op je vraag wel tussen.

Succes!