Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom kan mijn kat niet meer miauwen? (zie uitleg)

Onze kat is ruim 6 weken weg geweest en is sinds gisteren via de dierenopvang weer thuis.
Hij is waarschijnlijk in een auto gestapt en is verderop eruit gezet.
Hij is 20 km verder gevonden.
Hij is flink vermagerd maar is verder best in orde.
Hij eet en drinkt veel en we hebben vannacht zijn kattenluikje opengelaten omdat hij nog niet gepoept of geplast had we weten niet of dat is gebeurd.
Het enige wat ons daarnaast nog bezighoud is dat hij mouwt zonder geluid.
Hij eet en drinkt wel goed zou hij dan toch een keelontsteking hebben of iets anders hij kan van alles gegeten hebben...
We willen door zijn achtergrond liever niet meteen naar de dierenarts als dat niet nodig is we willen hem eerst even laten wennen weer aan ons huis
kan het kwaad of is hij gewoon tijdelijk zijn stem kwijt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
963

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hij geeft waarschijnlijk de stembanden overbelast. Kan 4 weken duren maar komt goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft= heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we hebben voor een kuch ziekte die hij in het asiel heeft opgelopen antibiotica gehad, en hij heeft de afgelopen 1.5 week 2 keer gemiauwd omdat mijn dochter het kattenluikje had dichtgedaan dus in noodgeval gaat t goed. we denken dat jullie gelijk hebben en dat het vanzelf goed komt
dank je wel voor het wegnemen van onze zorg door dit antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we hebben voor een kuch ziekte die hij in het asiel heeft opgelopen antibiotica gehad, en hij heeft de afgelopen 1.5 week 2 keer gemiauwd omdat mijn dochter het kattenluikje had dichtgedaan dus in noodgeval gaat t goed. we denken dat jullie gelijk hebben en dat het vanzelf goed komt
dank je wel voor het wegnemen van onze zorg door dit antwoord

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding