Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb op aanraden van de dierenspeciaalzaak 5 guppies gekocht 1 man en 4 vrouwtjes. Als deze doorfokken is dat dan inteelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat gaat leiden tot inteelt. Maar het effect van inteelt op guppen is niet zo dramatisch als je misschien denkt, je kleintjes zullen nog steeds mooie kleuren krijgen. Het is inderdaad verstandig om af en toe een nieuw mannetje/vrouwtje te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat wordt uiteindelijk zeker inteelt, te herkennen door kleurverlies en wellicht (Als het sierstaarten zijn) het verdwijenen van de sluierstaarten. Eenvoudig op te lossen door af en toe nieuwe guppen er in te doen en de minst mooie niet in de groep te houden om te fokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja als de nakomelingen vrouwtjes het met hun vader doen. En de mannetjes guppen met moeders of broer en zussen doen het samen dan is dat volgens mij wel inteelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens jou wel?? Volgens mij geef ik jou een min...
Tja, die kans is groot. De reden dat je het beste 1 man op 4 vrouwen kan kopen is dat guppenmannen er graag willen sexen. Als je dan bijvoorbeeld 4 van die mooie mannetjesguppen koopt en slechts 1 vrouw, zal ze bezwijken onder de aandacht van de mannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding