Ik heb op aanraden van de dierenspeciaalzaak 5 guppies gekocht 1 man en 4 vrouwtjes. Als deze doorfokken is dat dan inteelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja dat gaat leiden tot inteelt. Maar het effect van inteelt op guppen is niet zo dramatisch als je misschien denkt, je kleintjes zullen nog steeds mooie kleuren krijgen. Het is inderdaad verstandig om af en toe een nieuw mannetje/vrouwtje te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat wordt uiteindelijk zeker inteelt, te herkennen door kleurverlies en wellicht (Als het sierstaarten zijn) het verdwijenen van de sluierstaarten. Eenvoudig op te lossen door af en toe nieuwe guppen er in te doen en de minst mooie niet in de groep te houden om te fokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja als de nakomelingen vrouwtjes het met hun vader doen. En de mannetjes guppen met moeders of broer en zussen doen het samen dan is dat volgens mij wel inteelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens jou wel?? Volgens mij geef ik jou een min...
Tja, die kans is groot. De reden dat je het beste 1 man op 4 vrouwen kan kopen is dat guppenmannen er graag willen sexen. Als je dan bijvoorbeeld 4 van die mooie mannetjesguppen koopt en slechts 1 vrouw, zal ze bezwijken onder de aandacht van de mannen.