Waardoor heeft mijn Chihuahua van 12 weken bruin rond de oogjes?

Ik maak me er best zorgen om.
Hij had het in het begin namenlijk niet.
De oogjes schoongemaakt met ee n watje met lauw water maar het hielp niet.
Op ze mond heeft hij ook zo'n plekje.
Waar komt dit door?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Moet hij deze week dan niet voor z'n enting?
Laat meteen de dierenarts even kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hij moet inderdaad voor ze enting Rieneke1
Rieneke1
9 jaar geleden
Dan laat je toch meteen even kijken?
Bruine afscheiding uit de oogjes is niet zo gek, dat kan je schoonmaken met traanstreepremover, ik dacht van Beaphar.
Maar dat plekje op de bek vind ik vreemd.

Het beste antwoord

Bij witte hondjes zie je ook vaak een roze of bruinroze uitvloeisel uit de oogjes die een verkleuring van de vacht rond de ogen veroorzaakt. Laat de dierenarts er even naar kijken en als het niets bijzonders is, dan altijd goed reinigen met lauwe kamillenthee of gekookt water.
Ivana
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Maar ook zo'n plekje op de bek is wel vreemd.

Andere antwoorden (1)

Heel veel dieren hebben wel eens een korstje rond hun oogjes, net zoals mensen 's ochtends bijvoorbeeld! Alleen bij dieren is het meer en vaker. Dan moet je dan gewoon voorzichtig weghalen.
Is dit niet wat je bedoelt, dan zou ik een professional of een dierenarts even raadplegen.