Onze ogenleden sluiten zich van boven naar beneden. Bij sommige dieren is dit omgekeerd. Ligt hier een logische verklaring aan te grondslag?

Ik meen te weten dat bij een nijlpaard de beweging óók omhoog gaat. Hierbij kan ik misschien de logica begrijpen. Dit dier behoudt in 't water daarmee zo lang mogelijk 'zicht'. Maar..., mijn papagaai doet 't óók zo, en die vindt water maar niks, en heeft geen vliezen tussen de tenen....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik kan alleen maar bedenken om dat mensen wimpers en vele andere beesten wimpers hebben en papegaaien dus niet, en dat ze daarom vliezen hebben in hun ogen. Maar heb net eens goed bij mijn papegaai gekeken maar zie het vliesje toch van boven naar beneden gaan.

Hier onder nog een mooi verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
leuk verhaal lora :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bart, moet niet gekke gaan worden zelfde papegaaien , zelfde verhaal. Humor.
@Rieneke dank je,

Andere antwoorden (2)

Niet omgekeerd, maar van twee kanten. Vogels hebben twee oogleden, onder en boven. En een derde die horizontaal over de oogbal schuift en het oog 'smeert'.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik meende het woord papegaai te hebben gelezen...
Nou ja, papagaai dan...
Vogels verwant aan dinosauriërs of te wel reptielen. Deze hebben allen dit soort oogleden.