Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een kitten na 8 weken nog vaker worden ontwormd?

De kitten is inmiddels al twee keer ontwormd en verder gezond. Moet ik haar vaker laten ontwormen of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat is het beste.
Om worminfectie te voorkomen voor kittens:
Ontwormen op een leeftijd van 4, 6 en 8 weken, 4 maanden, 6 maanden en 1 jaar.

Katten: 4 x per jaar (ivm spoelwormen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, als ze buiten komt is het heel verstandig om te blijven ontwormen, buiten zitten allerlei dingen in de grond die wormen opleveren die ongezond zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En tot die tijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot die tijd is het niet echt nodig.
Zeker vaker ontwormen! Ookal komt ze misschien niet buiten, een wormeneitje van buiten is zo meegenomen aan de schoenen.
Wormschema om aan te houden: 3 weken, 5 weken, 7 weken, 9 weken, 3 maanden, 4 maanden, 5 maanden, 6 maanden en dan om de drie maanden... haar hele leven lang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het advies van mijn dierenarts is inderdaad 4 x per jaar (zoals hierboven genoemd)

Maar het hangt ook wel af van waar je woont: ik woon zelf heel landelijk. Vele muizen, vogels, mollen en andere dieren worden gevangen en soms ook opgegeten (brr, maar ja dat moeten ze zelf maar weten ;-))
Extra advies: als je wormen ziet binnen die drie maanden, gewoon een keer extra ontwormen. Mijn dierenarts zei dat dat helemaal geen kwaad kan voor je kitten/kat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding