ik heb tuin mest in de tuin gestrooid maar mijn hond eet dit op, kan dat kwaad??

Het zijn van die korrels zo groot als konijnen Keutels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
38.2K

Het beste antwoord

Bijna zeker heb je organische mestkorrels gestrooid.
veel honden eten allelei viezigheid zoals kattepoep, paardenpoep, dode vogels enz.
De meeste worden daar niet ziek van, dus zal het met jouw hond ook wel meevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad het zijn organische mest korrels. Nooit opgelet bij de koop. Ik hoop wel dat het goed is voor de tuin.
Bedankt!!

Andere antwoorden (3)

Ja. hij gaat er misschien in eerste instantie niet meteen dood aan, maar ze kunnen er flink ziek van worden. Zorg dus dat hij ze niet te pakken krijgt.

Mijn hond heeft ze laatst uit een bloempot staan vissen en had een paar uur later enorme diarree. Helaas zal de hond niet begrijpen waar hij nu zo ziek van werd, dus doet hij het de volgende keer gewoon weer. Oppassen, dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hond denkt: heerlijk happie, al die keutels....
Maar helaas, er zitten stoffen in die niet voor een hondenmaag zijn bestemd. Hou hem weg bij die tuin.

Altijd opletten met dit soort zaken dat je huisdier er niet bijkan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan: organische mest, daar zal-ie niet ziek van worden, maar met kunstmest moet je oppassen.
Mijn hond is een keer goed ziek geworden na het eten ervan. Voor alle zekerheid uit de tuin houden dus!