Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor woordjes zijn leuk om aan onze grijze roodstaart (papegaai) te leren?

Niet al te lange woorden, hij is nog jong..... Of een leuk liedje om te fluiten?
Hij zegt bijv. Goedemorgen, Kusje, Hallo, Doei doei, enz. Gekke papegaai, Joehoee,
Maar wat is nou origineel en leuk om hem nog meer te leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

- goeie vraag
- geef antwoord
- echt waar (ala marc-marie)
- sambal bij
- u hier
- lekker weertje
- moet dat nou
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha. "Hallo, zeg eens hallo" (Staat ondertussen een beetje raar te doen.)
"moet dat nou?" +

Andere antwoorden (14)

je stinkt!
honger
baksteen
debiel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet pissen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in de buurt is ook een papegaai.
die fluit altijd naar stelletjes die langslopen.
dat verliefde fluitje maar ik weet niet goed hoe je dat moet noemen
een soort fjoet-fjoei fluitje, moeilijk uit te leggen als je hier niet geluid kan maken haha.
ik hoop dat je me begrijpt. maar het is erg grappig als een papegaai dat doet.

in de zomer zitten ze veel buiten met die papegaai, en elke keer bij een stelletje fluitte hij dus en dachten die mensen dat die man dat deed
(Lees meer...)
13 jaar geleden
hoi.
een leuke zin, Wat krijgen we nou?
of Hoog bezoek.
of Het is tijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit niet vast aan woorden en ook het toonbereik is indrukwekkend, zelfs een mannenstem kunnen ze bedrieglijk nabootsen.
Wat ze zelf leuk vinden ( dus gemakkelijk aanleren ) zijn dingen die reacties opwekken en waar je je letterlijk mee voor de gek kunnen houden , zoals ringtones em brandalarmpiep, met exact dezelfde toon en luidheid.
Woorden met twee lettergrepen kunnen ze goed hebben.
Ook functionele woorden en zinnen kunnen ze aan (vergt wel tijd en veel oefening) maar met een stukje pinda (ongezouten doppinda's) zijn ze goed te motiveren.
Als je de radio op een praatzender zet, pakken ze veel woorden op, bij muziekzenders oefenene ze het fluiten van melodieen.
Zelf ben ik erg onder de indruk geraakt van een grijze roodstaart, die kon je echt in de maling nemen, met een stemimitatie die niet van echt te onderscheiden is.
Dus zitten ze absoluut niet vast aan een papegaaienstem.
Het is dus niet nodig ze met een papegaaienstem woorden te leren zeggen.
Spreek ze maar gewoon (menselijk) uit.
Op enig moment komen ze dan met een vocabulaire aanzetten, terwijl ze meestal niet napraten tijdens het oefenen.
Ze vinden het -als echte slimmerikken met gevoel voor humor- ontzettend leuk om je te verrassen en voor de gek te houden.
De slimste grijze roodstaart had een verstand vergelijkbaar met een kind van een jaar of 6-7, kon rekenen en begrippen combineren als hij iets wilde benoemen waar hij geen woord voor geleerd had.
Slim als ze zijn , spelen ze vaak dommetje.
Laat je daardoor niet in de luren leggen, met oefenen pikken ze niet zoveel meer op als met woorden die ze gewoonlijk horen.
Slim als ze zijn, raad ik kortwieken aan, ze beseffen niet dat de winter voor hen niet te overleven is buiten en de weg terug vinden ze vrijwel nooit.
Zo slim zijn ze dus ook weer niet......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je weet dat ze alleen maar imiteren omdat ze eenzaam zijn en contact zoeken, heh .
Zou ook een leuke partner voor je papegaai kunnen zoeken en hem lekker in papagaaien-taal laten praten !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem woorden leert die eigenlijk niet echt leuk zijn, vieze woorden en scheldwoorden bijvoorbeeld, heb je daar later spijt van. Eenmaal aangeleerd, vergeten ze het nooit meer en soms kan dat genant zijn.

Onze parkiet riep 's morgens altijd: lekkerrrr kopje koffie?Daar begon hij mee als de waterketel floot.

Ze leren het meest van de dagelijke gesprekken die om hen heen gevoerd worden. Plotseling komt dan een ongepaste kreet naar boven op het juiste moment.

Zo vertelde de maatschappelijk werkster die naast ons woonde een keer, dat er iemand riep: "Niet open doen hoor....., niet opendoen".Ze belde nogmaals aan, denkend dat er iemand thuis was. Bleek het de papegaai te zijn.
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden
Leer hem iets wat met je werk te maken heeft of zo. Een papegaai die bijvoorbeeld 'Versnellingsbak' of 'Rijksdriehoeksstelsel' zegt, lijkt mij geweldig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijdriehoeksstelsel lijkt me dan toch iets te lang voor deze nog zo jonge papegaai. ;-)
Deur dicht!

Lekker weer hè?

Asjemenou.

Koekoek.

Kiekeboe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een roodstaart gekend en die riep zo gauw hij koffie kopjes hoorde rammelen;

Nel is er nog koek bij de koffie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem bijvoorbeeld de vogeltjesdans leren fluiten.
En een leuk apart woord gadverpielekes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.............SHIT.......................
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitspraken van Sjef van Oekel:

Zuurkool met vette jus

Bal gehakt

Ik word niet goed!

Pardon reeds

Oei Oei Dat Was Lekker (oude carnavalskraker van Sjef van Oekel)

En als je je afvraagt wie Sjef van Oekel is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjef_van_Oekel

http://www.youtube.com/watch?v=9wX8uZLRwNk&feature=related
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je 't zien?
Tjongejonge...
Nou ik weer!
Krijg nou wat!
Tekst kwijt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding