Onze hond heeft een tand verloren, wat nu?

Ons teefje van bijna 3, is vandaag haar tand verloren :'( Wat moeten we nu doen?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Als de hond zijn volwassen gebit heeft, naar de dierenarts gaan, en bij de afspraak maken vragen naar iemand die gespecialiseerd is in gebit.
Het is niet goed dat een tand er zomaar uitvalt, ook bij een hond is het gebit erg belangrijk en heeft onderhoud nodig. Je moet wel zeker weten dat het echt de hele tand is en geen stuk, want dit kan rap gaan ontsteken.
Laat de da het gebit goed onderzoeken, om verdere problemen in de toekomst te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is de tand afgebroken? Of is hij uitgevallen.
Uitvallen is vreemd, afbreken kan.
Het kan een infectie veroorzaken met de nodige pijn. Ga morgen even naar de dierenarts zodat hij kan zien of het kwaad kan, een ontstoken kaak zou geen pretje voor de hond worden en zijn totale gezondheid kunnen aantasten.
Ivana
10 jaar geleden
als hij afgebroken is moet hij eruit anders heeft t beestje pijn en kan de boel gaan rotten als hij er uit gevallen is de boel goed in de gaten houden dat er geen ontsteking komt evt spoelen met wat gekookt water
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar de dierenarts om verdere problemen te voorkomen kan hij meteen het hele gebit nakijken .