Kan een konijn dat ingeënt is, myxomatosis krijgen? (konijntje heeft donker neusje ipv roze, maar ik zie geen snot, maar ze eet niet)

Konijntje eet niet. Ik geef haar de gebruikelijke medicijnen waar ze meestal vrij snel van opknapt, maar nu duurt het langer. (ze heeft regelmatig last van haar darmen en daar heb ik medicijnen voor).
Ze heeft een beetje een donker neusje ipv roze. Zelf ben ik ook ziek en het is moeilijk voor mij nu naar de dierenarts te gaan.
Konijntjes zitten vaak op het balkon, misschien in de tocht gezeten?, maar ik dacht dat ze nu wel 'gehard' zouden zijn. Zitten er echt heel vaak.

Toegevoegd na 1 uur:
Heb toch maar het spoednummer gebeld en de dierenarts zei dat ze dezelfde medicijnen zou hebben gegeven als ik heb gedaan. Dus dat is goed. Verder moest ik vocht toedienen en dwangvoederen. Dat laatste heb ik gelukkig nog in huis. Het is afwachten. Ze zat zich nu te wassen en twijfelde of ze iets wilde drinken (toch maar niet...). Dus dat lijkt me de goede kant opgaan. Donkerrode neus duidt op stress en misschien hoge bloeddruk.

Bedankt voor de snelle reacties. Heb ik veel steun aan, want ik voelde me heel ellendig net.

12 jaar geleden

Het beste antwoord

probeer takjes van de krulwilg te geven, als hij dat eet, is er nog hoop.
krulwilgtakken/ blaadjes zijn geneeskrachtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Goede tip. Helaas zit ik best wel erg ziek thuis en kan ik nu niet naar een wilg opzoek. Volgens mij kan ik dat wel kopen bij de dierenwinkel morgenvroeg. Ga ik zeker proberen.
Snuffel
12 jaar geleden
eddijst, weet je ook waar een donkerrode neus op duidt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, helaas, maar bij mixomatosis, zijn vooral de ogen erg ontstoken, meer weet ik niet.
Snuffel
12 jaar geleden
stress en hoge bloeddruk zij de dierenarts net. Superbedankt voor je snelle reacties. Dat helpt.
Snuffel
12 jaar geleden
Dank je. Nou, het konijntje eet weer. om half 2 vannacht likte ze aan een stukje peer, een kwartier later was het hek van de dam.

Andere antwoorden (2)

stel de vraag nog eens bij http://www.konijnenforum.nl/
daar kunnen ze je misschien beter helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Oke, zal ik doen. bedankt voor de tip.
Snuffel
12 jaar geleden
maar ik moet wachten tot de beheerder mij accepteert.
Bel de dierenarts op miss kunnen ze zo raad geven