Mijn cavia is nu 7 en heeft de laatste tijd spleet oogjes en is erg moe en slaapt veel. Betekend het iets?

Haar tweeling zusje is overleden toen ze 5 was

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7 jaar is voor een cavia al hoogbejaard, ik denk dat ze ook gewoon heel moe is, zoals een heel oud omaatje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gemiddelde leeftijd voor cavia's is ook maar 7 jaar, worden ze ouder dan heb je geluk. Ga naar de dierenarts om misschien verder leed voor het dier te voorkomen.

Antwoorden (1)

Ga met de cavia naar de dierenarts. Zeugjes krijgen vaak op latere leeftijd Cystes op hun eierstokken, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Dat moet de dierenarts uitzoeken. Maar zeker wel gaan, want ze is behoorlijk ziek als ze het laat zien (cavia's zijn prooidieren en proberen hun ziekte zo lang mogelijk te verbergen)