hoe zou ik het vertrouwen kunnen van een konijn

Ik moet voor een week voor een konijn zorgen, en het beestje heeft mij gisteren gebeten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik haar gewoon kan aaien en aandacht geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, de vraag klopt niet... hier is hij goed geformuleerd:
Hoe zou ik het vertrouwen van een konijn kunnen winnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt onmogelijk verwachten dat een konijn je in een week gaat vertrouwen. Bij mijn konijn gingen daar maanden overheen, elke dag een heel klein beetje.
Wanneer beet ze je? Stak je je hand in haar kooi? Als ze niet genoeg ruimte in haar kooi heeft om weg te duiken vormt jouw hand een bedreiging. Aaien en aandacht geven is niet echt een prioriteit in dit geval. Geef gewoon elke dag genoeg eten en vers water / hooi.

Het beste antwoord

Als het konijn jouw poging om te aaien als aanval ziet, zou ik eerst eens met die hand een stuk andijvie of bloemkoolblad aanreiken. Beesten vinden het niet altijd fijn om geaaid te worden en zeker niet door een vreemde. Wij willen aaien, maar vaak past dat helemaal niet in hun programma.
Je kunt hem het best goed verzorgen door op tijd goed voer aan te reiken en dagelijks vers water. Door de hoek waar hij zijn behoefte doet dagelijks te reinigen. Daarvoor hoeft hij echt niet te worden opgetild, maar alleen met een wortel of zoiets uit de plashoek te worden gelokt. Konijnen zijn een soort van zindelijk en bevuilen het hok altijd op dezelfde plaats.
Ondertussen praat je wat met hem, zeg maar wat, als hij maar aan je stem went. Dat is al heel veel. Na een paar dagen zal je zien dat het vertrouwen komt. Maar doe rustig, want daar heeft ieder dier behoefte aan.
Veel plezier.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt een fout gemaakt of bent te hard van start gegaan met aaien en oppakken.
Probeer héél voorzichtig het konijn op te pakken ALLEEN als het moet, laat het verder met rust!!
Verzorg op de beste manier dat het baasje/de eigenaar je uitgelegd heeft en forceer niets, doe je dat toch, dan zal Nijntje weer en misschien harder / pijnlijker bijten.

Het is niet eenvoudig om vertrouwen te kweken bij dieren, daar gaat tijd overheen, die tijd heb je niet, want je praat over één WEEK. Veel te kort, dus dat gaat niet lukken.

Antwoord:
Verzorg Nijntje en wees voorzichtig met haar, vertrouwen winnen in een week tijd gaat niet lukken.