Onze nieuwe kat verstopt zich overal, Wat moeten we doen?

We hebben zojuist een nieuwe kat geadopteerd van ongeveer 1,5 jaar oud.
Maar deze kat verstopt zich overal onder. Onder de kast, in de la en wilt niks met ons te maken hebben. Zelfs niet als we verse eten en melk vlakbij der zetten. Als we hem achter de bank vandaan halen rent hij gauw ergens anders naar toe. Ik vind het heel erg zielig en heb geen idee wat ik hier mee moet.

Dus mijn vraag is aan jullie. Wat moeten we doen?

Toegevoegd na 26 seconden:
Deze kat hebben we zojuist, of ook wel net 1 uur.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt al diverse goede antwoorden. Wat een les is voor een volgende keer: lees je eerst in voor je een dier in huis neemt. (ps. een kat mag doorgaans geen koeiemelk, alleen speciale kattenmelk)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit duurt gemiddeld 2 a 3 weken eer de kat gewend is.
Jezelf niet opdringen en de kat niet ergens achter of onder vandaan halen,dit komt vanzelf allemaal wel.
Je zult zien dat de kat na die tijd steeds meer zichzelf laat zien en bij bij je komt,ga de kat als hij naar je komt dan ook niet gelijk aanhalen,maar laat hem je rustig besnuffelen want anders schrikt hij weer.

Het beste antwoord

De kat moet eerst aan zijn/haar nieuwe omgeving wennen. Dit kan wel een paar dagen duren. Alles is nieuw en vreemd voor het beestje. Laat haar/hem op haar/zijn gemak de nieuwe omgeving verkennen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een kat wil niet gedongen worden, wat je met een hond wel kunt doen. Het verschil tussen een hond en een kat is: een hond heeft een baasje en een kat heeft personeel.......
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een volwassen hond in een nieuwe omgeving wil ook niet gedwongen worden, dat geld trouwens voor de meeste levende wezens, er zal eerst een vertrouwensband moeten ontstaan.

Andere antwoorden (2)

Niets, laat de kat eerst eens tot rust komen, het is voor de kat nog veel zieliger als je er achteraan blijft jagen.
Zet het eten op een voor hem of haar makkelijk bereikbare plek en ga zelf rustig zitten, dit kan best wel een paar dagen duren, zeker als een kat volwassen is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rustig blijven en de kat rustig laten wennen, ook een kat heeft een plek voor zich zelf nodig, geef hem te eten op een plek waar je hem kunt zien maar laat het dier zelf komen.