Hoeveel eitjes leggen spinnen gemiddeld per keer?

Ik heb mijn bed naast het raam staan en ik heb mijn raam regelmatig open voor verse lucht. Ongewenst heb ik in plaats van verse lucht eerder verse spinnetjes in mijn kamer gekregen. Ik vermoed dat een spin die buiten bij mijn raam zit eitjes heeft gelegd en dat deze zijn uitgekomen. De spinnetjes vinden een warm plekje uiteraard wel gunstig en ik denk dat ze dus van buitenaf komen. Ze zijn heel klein, en tot nu toe heb ik er al een stuk of 10 die rond het raam en boven mijn bed zaten moeten doden.
Als ik ergens een haat aan heb zijn het wel spinnen. Je snapt wel dat ik nu absoluut geen zin heb om in mijn eigen bed te slapen, maar ik heb ook geen zin om de nachten op de bank door te moeten brengen.

Mijn vraag is, zoals u bovenaan kunt zien: hoeveel eitjes leggen spinnen gemiddeld per keer?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van de soort en varieert van enkele tot 1000.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gemiddeld denk ik dat je moet rekenen op enkele tientallen. Het goede nieuws is dat spinnen niet in je bed kruipen, niet in je mond vallen als je slaapt, je niet bijten en voornamelijk in huis jagen op andere insecten zoals muggen, zilvervisjes. Als het er wat veel zijn kun je ze ook op een papiertje schuiven en naar buiten gooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet geheel correct, ik heb el dergelijk meerdere malen spinnen uit mijn bed moeten halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha Quitre, Dat kan natuurlijk. Inderdaad, zo staat het er wel erg kort door de bocht. Maar doorgaans doen spinnen dat met een web niet. Die grote huisspinnen ook meestal niet. Als je er last van hebt, goed zuigen, o de kieren van de plinten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had toch liever iets te horen gekregen dat het er 10/20 zouden zijn.. hahaha.
Ik heb er afgelopen nacht in totaal een stuk of 12/13 doodgemaakt, tot nu toe heb ik er daarna geen meer binnen gezien... Hopen dat dat ook zo blijft. Wel denken die rakkers soms even te gaan 'spydiven' door aan hun draadje naar beneden te komen (heb ik al vaker gehad met van die normale spinnen als ik aan mijn bureau zat). Bedankt voor je antwoord!