Hoe lang kan een kat zonder drinken of eten zonder nadelige gevolgen ?

Is de 2de dag dat de poes niets meer eet, drinkt of plast. Dierenarts gaf gisteren spuitje met antibiotica, denkt dat ze maagontsteking heeft, heeft geen koorts.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou met gezwinde spoed naar een andere dierenarts gaan met de poes. Dit is geen kwestie van maagontsteking. Niet drinken is gevaarlijk, de kat droogt uit en kan doodgaan.

Antwoorden (1)

een kat kan niet lang zonder eten of drinken.
drinken spreekt voor zich, maar ook niet eten kan een kat al snel fataal worden.
zeker bij te dikke katten kan al na een paar dagen leververvetting optreden; een potentieel dodelijke kwaal.
ga bij je dierenarts blikjes hills a/d halen en een grote spuit, en begin je kat vandaag nog te spuitvoeren.
overleg met je dierenarts of een maagbeschermer een optie is.
beterschap voor je kat!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://margali.wordpress.com/2012/04/04/spuitvoeren-bij-een-kat-hoe-doe-je-dat-een-video/
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso even telefonisch contact opnemen met je dierenarts hierover! Helaas kan ik nog geen duimpje/plus geven, dus op deze manier dan maar: + voor Rieneke!
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt tacuma!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ !
Ik kan niets verzinnen/toevoegen...