Mijn sluiervis heeft wit slijm op zijn oog, is die nu ziek ?

Ik heb al een tijdje een sluiervis in huis in een gewone kom zit, vorige week hebben wij er nog een bij gedaan. Maar nu ik vandaag in de kom keek, zit er opeens bij de oude sluiervis slijm op zijn ene oog. (Zie foto)
Kan iemand mij vertellen of die nu ziek is ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Dat wijst op een infectie die u best kan bestrijden met Tetra Medica.
Gebruiksaanwijzing staat erop en is e verkrijgen in de aquarium winkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vermoedelijk is of uw water vervuild of krijgt uw vis niet het juiste voedsel, een oogontsteking duid op een tekort aan vitamine, dit kan komen door vervuild water (laat uw water testen) of een gebrek aan vitamine A, koop dus voedsel waar voldoende vitamine A in zit.