Ik heb tien goudvissen in koudwater en de temperatuur is 5 graden. Is dat erg?

kunnen ze dood gaan of niet of kunnen ze ziek worden

Toegevoegd na 1 minuut:
help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (4)

Onze goudvissen leven al meer dan 5 jaar in een grote bak gewoon met kraanwater. Zeker niet warmer dan 7 graden. Misschien wel 5. Volgens mij geen probleem.

We hebben juist goudvissen omdat je dan niet met zuurstof en allerlei toestanden zit. Gewoon eenvoudig in een ruime bak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet teveel in een te kleine bak hoor. Hier had ik er ook wat meer en er waren er twee die de hele boel gingen opjagen totdat er een par dood gingen. Met nu meer ruimte leven ze relaxed verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goudvissen kunnen goed tegen koud water, als ze er maar wel langzaam aan hebben kunnen wennen. Dus van het ene op het andere moment van 15 graden naar 5 graden is niet goed. Als je goudvissen koopt wordt ook altijd geadviseerd ze eerst even compleet met plastic zakje waar ze in zitten als je ze koopt, in het water te laten wennen, tot de temperatuur in het zakje (nagenoeg) dezelfde temperatuur heeft als het water waar ze uiteindelijk in terecht komen. Wij hebben goudvissen in de vijver en die overleven de winter ook prima. (uiteraard zorgen we er wel voor dat de vijver niet helemaal dichtvriest).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, goudvissen kunnen daar goed tegen. Je moet eerder uitkijken dat het water niet te warm wordt want dan wordt het zuurstofgehalte lager en dan kunnen je vissen doodgaan. Dus ik zou het gewoon zo houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kunnen ze goed hebben, je moet ze alleen niet voeren totdat het water boven de 10 graden is, anders versteent het voer in hun maag en gaan ze dood.