mijn konijn is 11 jaar, en weegt 1 kg is dit normaal?

Ik vroeg mij af of het normaal is dat een konijn van 11, 1kg weegt. Ik vind dat persoonlijk bijzonder weinig, maar ik weet ook niet hoe het normaal gewicht is voor een 11-jarige. Ik maak me een beetje zorgen want je kan haar ruggengraat voelen. Emma

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Amadea
9 jaar geleden
Maakt nogal uit of je een Vlaamse reus hebt of een dwergkonijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier vind je alles over het gewicht van konijnen, als je geen klein konijn hebt, dan is hij/zij zeker te licht. Dat verwachte je waarschijnlijk al, naar de dierenarts met je konijn en laat hem/haar onderzoeken.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Crea Hier vind je alles, waar is hier? (Website vergeten te linken?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan haar ruggengraat voelen en ze is best wel groot voor een dwergkonijn. alvast bedankt

Het beste antwoord

Nee, dat is niet echt normaal. Het hangt natuurlijk ook af van het soort konijn dat je hebt. Maar een dwergkonijn weegt al gemiddeld een kilo of 2 a 3. 11 is al een flinke leeftijd voor een konijn dus het kan met de ouderdom te maken hebben. Wat ook het geval kan zijn is dat haar tanden te ver zijn doorgegroeid. Als dat gebeurd kunnen ze niet meer eten. De dierenarts kan dit nakijken en eventueel makkelijk verhelpen door de tanden te knippen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie's want ik wist echt niet wat ik moest doen.
Het is een dwergkonijn maar best wel een grote.
Ik zal het zeker laten na kijken door de dierenarts. echt bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe lang heb je het konijntje en wat zei de dierenarts?